۰ نفر
۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۵

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان، سه شنبه شب طی سخنانی جزییات بیشتری از دادگاه بین المللی ویژه تحقیق ترور "رفیق حریری" نخست وزیر اسبق لبنان را برای عموم شرح خواهد داد.

به گزارش ایرنا از بیروت، روزنامه لبنانی "الدیار" به نقل از منابع آگاه روز سه شنبه با درج این خبر نوشت: دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی امشب خود به شرح تفصیلی مساله "محمد زهیر صدیق" از شاهدان دروغین پرونده ترور حریری و همچنین موضوع کسانی که اسباب اقامت وی را در پاریس فراهم و او را حمایت کرده اند، خواهد پرداخت.


این روزنامه لبنانی ادامه داد: سید حسن نصرالله همچنین به جوانب دیگری از دادگاه و به ویژه "آنتوان کاسیزی" رییس آن اشاره خواهد کرد.
روزنامه الدیار نوشت: از آنجا که حزب الله به عنوان طرفی که از سوی دادگاه مورد بازخواست قرار گرفته است، این حزب علیه برخی خبرنگاران و شخصیت های سیایسی و امنیتی که به نوعی در مساله دادگاه بین المللی ویژه تحقیق رفیق حریری دست داشته اند، اشاره می کند.


روزنامه الدیار با اشاره به سخنرانی امشب دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب خود اسامی کسانی را که به نوعی از ترور حریری و پیامدهای آن در بروز آشوب و فتنه در کشور استفاده کردند، فاش نخواهد کرد و این امر را به مقامات سیاسی حزب الله واگذار کرده است.


روزنامه الدیار با اشاره به نشست اخیر دو جانبه "نبیه بری" رییس مجلس نمایندگان لبنان و سید حسن نصرالله نوشت: در این نشست چهار محور اصلی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت: محور اول گفت وگوها در مورد حرص و توجه رؤسای کشورهای عربی- "عبد العزیز عبد الله"پادشاه عربستان سعودی، "بشار اسد"رییس جمهوری سوریه و "میشل سلیمان" رییس جمهور لبنان- نسبت به حفظ ثبات و استقرار در لبنان و دور نگه داشتن کشور از صحن های فتنه و آشوب و نیز شرح نشست خصوصی میان خود و بشار اسد را به اطلاع سید حسن نصرالله رساند.


روزنامه لبنانی ادامه داد: در محور دوم گفت وگوها، نبیه بری دیدگاه شخصی خود را نسبت به نشست اخیر سه جانبه سران کشورهای عربی و موضع قاطعی که باید در مقابله با تهدید های خارجی و داخلی و بروز هرگونه ناآرامی در کشور با توجه به وجود پیمان راهبردی میان حزب الله و جنبش امل اتخاذ شود را به استحضار سید حسن نصرالله رساند.


روزنامه الدیار با اشاره به محور سوم گفت وگوها نوشت: در محور سوم نبیه بری به دیدگاه ها و نقطه نظرات سید حسن نصرالله پیرامون موضعی که باید از نشست اخیر سه جانبه سران کشورهای عربی دربیروت نسبت به مساله دادگاه صادر شود، گوش فرا داد.


این روزنامه نوشت: در محور چهارم گفت وگوها میان نبیه بری وسید حسن نصرالله پیرامون ضرورت آرام بودن سخنرانی سید حسن نصرالله که قرار است امشب در چهارمین سالگرد جنگ سی وسه رژیم صهیونیستی علیه لبنان ایراد شود، اشاره شده است.


در این محور همچنین نسبت به سفر اخیر شیخ "حمد آل ثانی "امیر قطر به لبنان و کمک های دولت قطردر بازسازی روستاهای جنوب لبنان که در جنگ سی وسه روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان مورد اصابت قرار گرفته اند، اشاره شد.


روزنامه لبنانی الدیار نوشت: سید حسن نصرالله در سخنرانی امشب خود شخصیت های سیاسی و مسوولان کشور را به حساسیت مرحله کنونی و حجم توطئه رژیم صهیونیستی علیه لبنان فرا می خواند.


روزنامه الدیار در ادامه به نقل از منابع آگاه افزود: پیرامون کیفرخواست دادگاه بین المللی ویژه رفیق حریری موضع حزب الله دراین باره برای همگان روشن است. حزب الله همزمان با رد هر گونه اتهام به افراد خود پیرامون دست داشتن در ترور رفیق حریری در انتظار نتایج نشست اخیر سه گانه رؤسای کشورهای عربی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =