گمرک در گیت‌های خروجی آبادان-اهواز مستقر می‌شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی روزهای آینده گمرک جمهوری اسلامی در گیت خروجی آبادان مستقر می‌شود و کنترل خروج کالا از این به بعد به‌جای بندر آبادان در گیت آبادان – اهواز انجام شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند: جلیل مختار در خصوص سفر اخیر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به منطقه آزاد اروند برای بررسی مشکلات این منطقه گفت: یکی از مصوبات بسیار مهم در این سفر بحث استقرار گمرکات جمهوری اسلامی ایران در گیت خروجی منطقه بود که با پیگیری‌های مستمر و جلسات کارشناسی کمیسیون با حضور ناظر گمرکات استان و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد و مدیرکل گمرک آبادان مصوب شد که کنترل کالای همراه مسافر در گیت آبادان - اهواز صورت گیرد و گمرک با اشراف کامل خروج کالا را کنترل کند.

وی افزود: ضمن بازدید از گیت‌ها و رؤیت پیشرفت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دستور جلسه اجرایی و قرار شد طی روزهای آینده گمرک جمهوری اسلامی در گیت خروجی آبادان مستقر شود و کنترل خروج کالا از این به بعد به‌جای بندر آبادان در گیت آبادان - اهواز انجام شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس ادامه داد: این کار باعث می‌شود تجار و بازرگانان، اصناف و مردم آبادان و همچنین گردشگران از این مزیت استفاده کنند و تا سقف ۸۰ دلار کالا را همراه خود از منطقه خارج کنند.

مختار همچنین تصریح کرد: در شش‌ماهه اول نزدیک به ۳۰ میلیون دلار کالا همراه مسافر وارد منطقه‌ آزادشده است که از این ۳۰ میلیون دلار نزدیک به هشت میلیون آن برای آبادان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =