وزیر ارتباطات اعتقاد دارد به دلیل بالا بودن هزینه های رومینگ ، بهتر است تا زواری که به راهپیمایی اربعین می‌روند از سیمکارت‌های عراقی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدجواد آذری‌جهرمی در اینستاگرام خود توصیه های جالبی داشته به زواری که می‌خواهند برای راهپیمایی اربعین به عراق بروند. او در این باره نوشته است که در پایین ترین رقم نرخ مکالمه از ایران به عراق ، 900 تومان در هر دقیقه خواهد بود:« مذاکرات سیاسی گسترده‌ای در سال جاری با هیئت اتصالات و وزارت ارتباطات عراق به منظور تسهیل ارتباطات اربعین داشتیم. با توافق صورت گرفته، قیمت ارتباطات بین ایران و عراق و بالعکس کاهش یافته است. بر این اساس، نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰ تومان به دقیقه‌ای ۹۰۰ تومان برای ایام اربعین حسینی کاهش یافت.»

البته ایران و عراق برای برقراری هرچه بهتر ارتباط تلفنی میان دو کشور زیرساخت های ارتباطی شان را در این بازه زمانی افزایش داده اند. جهرمی در این باره نوشته است:« در ۱۰ نقطه از مسیر نجف به کربلا، با همکاری شرکت‌های اینترنتی عراق وای‌فای رایگان برای زوار فراهم است. صحن حضرت زهرا سلام الله علی‌ها نیز در دو روز آینده به وای‌فای مجهز خواهد شد.»

پیاده‌روی اربعین

اما توصیه مهم آذری جهرمی به زواری که هفته آینده عازم عراق می شوند این بود که آنجا سیم کارت عراقی تهیه کنند. او در این باره نوشته بود:« با افزایش نرخ ارز، استفاده از خدمات رومینگ و بویژه رومینگ دیتا بسیار گران خواهد بود. توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زوار عزیز حتما از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند. در ساعات پیک که از ساعات غروب آغاز و تا یک بامداد ادامه می‌یابد، از تماس‌های غیرضرور بپرهیزید. علیرغم همه تمهیدات اپراتور‌های عراقی، در مسیر نجف به کربلا در ایام منتهی به اربعین، با شلوغی مسیر‌های ارتباطی مواجه خواهیم بود.»

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =