2 کوهنورد مشهدی پس از سه شبانه روز گرفتار شدن در برفهای ارتفاعات علم کوه کلاردشت چالوس ، نجات یافتند .

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی فرضی رییس قرارگاه کوهنوردی کلاردشت گفت مرتضی رمضان پور و محمد محمدی که به علت یخ زدگی ، امیدی به زنده ماندنشان نبود ، پس از 72 ساعت مقاومت در برابر سرما ، با تلاش ماموران امداد و نجات / علائم حیاتی در آنان مشاهده شد و تا ساعتی دیگر با بالگرد به مراکز درمانی اعزام می شوند .

مهدی سلیمان پور رئیس اداره تربیت بدنی کـلاردشت هـم گفـت : گـروهی از کوهنوردان و ماموران امداد و نجات هلال احمر که ظهر دیروز با یک فروند بالگرد از تهران به منطقه حصارچال عزیمت کرده بودند امروز موفق شدند با همکاری گروه کوهنوردی منطقه ، کوهنوردان یخ زده را به قرارگاه کوهنوردی رود بارک کلاردشت منتقل کنند . مرتضی رمضان پور و محمد محمدی که به همـراه کوهنـوردان استـانـهای مختلف کشور از شنبه گذشته برای صعود به قله علم کوه به منطقه حصارچال عزیمت کرده بودند که روز بعد به علت بارش شدید برف در ارتفاع 500 متری دیواره علم کوه و تخت سلیمان غافلگیر شدند و از صعود بازماندند.

دیواره سنگی علم کوه با ارتفاع کمتر از 800 متر هشتمین دیواره سنگی جهان است.

قله های علم کوه و تخت سلیمان با ارتفاع 4850 و 4800 با دارابودن 45 قله بالای چهارهزارمتر و یخچالهای متعدد بزرگ وکوچک 5 هزار ساله ، دومین قله ایران و یکی از قله های پرچاذبه و گردشگر پذیر جهان است که هرساله هزاران کوهنورد و گردشگر از کشورهای جهان به این منطقه سفر می کنند .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =