ایرنا نوشت: شماری از زائران که اقدام به خرید ارز از سامانه بانکی کرده خواستار افزایش تعداد مراکز عرضه ارز در مرز زرباطیه عراق که در مجاورت مرز مهران قرار دارد شدند.

شماری از این این افراد اظهار کردند: تنها یک شعبه بانکی برای پرداخت ارز در منطقه سرحدی زرباطیه عراق راه اندازی شده که به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی شمار زیاد زائران متقاضیان دریافت ارز شود.

ارز اربعین

ارز اربعین

مهرداد حمزه از جمله زائرانی است که به امید دریافت ارز خریداری شده در زرباطیه صبح روز سه شنبه از مرز مهران وارد عراق و زرباطیه شد، وی می گوید : تمام روز معطل دریافت ارز در این منطقه مرزی شده است.

وی معتقد است : بعد از نظم و هماهنگی مناسبی که از زمان شروع سفر تا گذر از مرز به عنوان نتیجه تلاش های عمومی مسئولان مرتبط با اربعین تجربه کرده معطلی خود و دیگر زائران مورد نامناسبی تلقی می شود.
اظهارات شاهدان عینی نیز بر وجود تعداد زیاد افرادی که معطل دریافت ارز از تنها واحد بانکی که برای موضوع در زرباطیه راه اندازی شده دلالت دارد.
این زائران که ارز را از شبکه بانکی خریداری کرده اند به امید اینکه در مرز مهران دینار عراقی تحویل می گیرند پول نقد دیگری برای سفر به عراق همراه ندارند و اینک در مرز عراق سرگردان هستند.
مرتبط با این مسئله ، دبیر ستاد اربعین روز گذشته اعلام کرد تا 2 روز آینده تعداد باجه های عرضه ارز در مرز زرباطیه افزایش می یابد.
وی در عین حال تاکید کرد که زائران در حد امکان ارز خود را در داخل کشور تامین کنند.
گفتنی است زائران اربعین 97 می توانند از طریق بانک ملی ایران مبلغ 100 هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال و با پرداخت معادل ریالی آن خریداری و اسکناس دینار را در نقاط مشخص شده‌ شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزیِ مقابل مرزهای مهران، چذابه و شلمچه ( در داخل کشور عراق) تحویل بگیرند.
از ابتدای ماه صفر تا ساعت 24 شب گذشته بیش از 539 هزار زائر از مرز بین المللی مهران وارد عراق شده اند ضمن اینکه افزون بر 49 هزار نفر نیز پس از حضور در کربلای معلی از طریق این مرز وارد کشور شده اند.

 

۱۷۲۲۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =