فیلمی که دیدنش به اندازه تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا لذت دارد

در بریتانیای 2005 و زمانی که خشونت های فوتبالی خارج از مستطیل سبز به اوج خود رسیده بود، استودیو یونیورسال با همکاری لکسی الکساندر فیلم سینمایی Green Street را اکران کرد. عنوانی درخشان در ستایش و توصیف زیبایی ها و زشتی های فوتبال.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اتاق روزنامه نگاری به نام مت باکنر (با بازی الیجاه وود) در دانشگاه هاروارد، موادر مخدر پیدا می شود. جرمی که البته برعهده او نیست و متعلق به هم اتاقی پر نفوذش است. باکنر در ازای 10 هزار دلار، مسئولیت مواد مخدر های درون کمدش را برعهده می گیرد تا به دیدار خانواده اش در انگلیس برود. پس از سال ها دوری از خانواده، او به خانه خواهرش در لندن می رود و به طور اتفاقی با پیت (چارلی هونام)، آشنا می شود. پیت، برادر داماد خانواده باکنر است. پسری بازیگوش و احساسی که عاشق باشگاه وستهم یونایتد است. مت که کار و درس خود را از دست داده است، برای تجربه یک مسابقه فوتبال همراه پیت می شود. او وارد گروهی از هواداران افراطی وستهم می شود و تجربیات بسیاری از بیرون مستطیل سبز کسب می کند.
خیابان سبز، چیزی بیشتر از یک فیلم سینمایی درباره فوتبال است. محل تلاقی سینما و ورزش در هیچ عنوانی به زیبایی خیابان سبز توصیف نشده است. برای بسیاری از تماشاگران و عاشقان فوتبال، فضای خارج از زمین این ورزش یک پرسش بی پاسخ است. لکسی الکساندر به عنوان کارگردان و نویسنده این فیلم سینمایی، پاسخ سرگرم کننده ای به این پرسش داده تا تماشاگر را بیشتر از پیش جذب فوتبال کند. او ثابت می کند فوتبال نه تنها یک ورزش و نه تنها یک سرگرمی، بلکه یک سبک زندگی و نظریه فکری است. شخصیت های فیلم به زیبایی هر چه تمام تر به فرهنگ زیرپوست فوتبال می پردازند و تمام تلاششان را می کنند تا به بیننده نشان دهند چرا فوتبال، مسئله مرگ و زندگی است. یک حقیقت تلخ که فوتبال، به همان میزانی که باعث شادی است محرک غم و اندوه بسیار هم است.
فوتبال درهواداران افراطی خیابان سبز، مسئله مرگ و زندگی است. زندگی آنان در جریان فوتبال رقم می خورد. در سکانسی از فیلم، تماشا می کنیم که چگونه قرعه کشی جام حذفی انگلستان بر روی کار و روحیه شخصیت های داستان تاثیر گذار است. شادی و اندوه شخصیت های فیلم در جریان روز های خوب و بد وستهم یونایتد رقم می خورد. ادامه زندگی پیت در گروی نتایج باشگاه چکش های لندنی است. همان گونه که بازی های خارج از خانه وستم یونایتد، بر فراموشی افسردگی مت تاثیرگذار است.
فیلم سینمایی Green Street
خیابان سبز، سرشار از صحنه های نفس گیر است. از فیلم برداری جذاب رقابت های لیگ برتر انگلیس گرفته تا دعوا های خونین هواداران افراطی، همه و همه برای نشان دادن توصیف خونین و عاشقانه فوتبال کفایت می کنند. کمتر هوادار فوتبالی را می توان یافت که در صحنه های خواندن سرود باشگاهی وستهم یونایتد، اشک در چشمانش حلقه نزند. فوتبال در Green Street یک عشق واقعی است. یک عشق شکوهمند و وصف نشدنی درباره بزرگترین و جذاب ترین ورزش جهان. عشق، نفرت، خشم، نگرانی، افسردگی، رفاقت و هر احساس انسانی را می توان در لا به لای سکانس های خیابان سبز یافت. فیلم تلاش می کند تا ثابت کند چگونه فوتبال یکایک احساسات آدمی را گرد هم آورده است. فوتبال در خیابان سبز، یک حقیقت معنادار از عواطف انسان است.
بازی حیرت انگیز چارلی هونام برای توصیف حرکات یک دیوانه فوتبال، تماشاگر را جذب او می کند. فیلم نامه Green Street اگر چه بی ایراد نیست، اما جذاب و دوست داشتنی است. حماسه ای احساسی که اوج تا سقوط شخصیت هایش را در جریان فوتبال می سراید. وصفی بی پایان درباره مردان غم انگیز خارج از زمین فوتبال. روایتی دردناک از خونین ترین روزهای فوتبال انگلیس. تماشای Green Street برای عاشقان فوتبال، لذتی هم اندازه فینال لیگ قهرمانان اروپا دارد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 815092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =