پگاه آهنگرانی در گفت وگو با روزنامه مردم سالاری گفت :‌اوضاع سینما به قدری خراب است که اگر بخواهید در فیلم خوبی حضور پیدا کنید شاید مجبور شوید هر دو سال یکبار کار کنید.

به گزارش خبر آنلاین دیگر اظهارات این بازیگر سینما و تئاتر بدین قرار است :‌

• اوضاع سینما به این دلیل خراب است که سیاست هایی که در سینما اعمال می شود به گونه ای است که سینما به سمت دیگری هدایت می شود. بطور مثال اگر در دهه هفتاد فیلم هایی مثل " زیر پوست شهر"، "من ترانه 15 سال دارم" یا " زندان زنان"، اکنون فیلمهایی مثل " چارچنگولی " و... و فیلمهای طنزی که بسیار ضعیف هستند پرفروش می شوند. با چنین وضعی مشخص است که به گونه ای فرهنگسازی می شود که چنین اتفاقی برای سینمای ما رخ دهد.

• درباره اینکه چقدر خانواده سینما در این امر سهیم بوده اند باید بگویم من به شخصه خودم را مقصر نمی دانم; چون در فیلم بد بازی نمی کنم و تا حالا هم در فیلم بد بازی نکرده ام، ولی باید قبول داشت که وقتی کسی حرفه اش سینماست باید کار کند.

• بطور مثال کارگردانی مثل "فرزاد موتمن" یکی از بهترین کارگردانانی است که من با او کار کرده ام و سینما را به خوبی می شناسد، تاریخ سینما را می داند، دکوپاژ را به بهترین نحو می داند و کارگردان خوبی است، ولی او نیز مجبور به ساخت فیلمهایی می شود که دوست ندارد بسازد; چراکه سینما حرفه اوست و برای امرار معاش باید کار کند. بنابراین من سینماگران را مقصر نمی دانم، بلکه سیستمی را مقصر می دانم که این روند را پیش گرفته تا سینما به این نقطه برسد.

• اصولا خبرهای خوش زیاد می شنویم ولی اینکه تا چه حد عملی شود مهم است.

• امیدوارم اتفاقی که برای سینما رخ می دهد مطلوب باشد. اکنون در تئاتر اتفاقات خوبی رخ می دهد که به واسطه عشق وافر هنرمندان تئاتر است و این چیزی است که در سینما نمی بینم.

• خیلی جاها شهرت کار مرا راه انداخته است، مثلا در همین مقوله مستندسازی کار من خیلی راحت تر از بقیه بچه هایی بود که کار نکرده بودند; چراکه مثلا وقتی برای گرفتن مجوز می رفتم مرا می شناختند و راحت تر مجوز می دادند، یا اگر قرار بود در جشنواره ای اکران شود به خاطر اینکه ساخته پگاه آهنگرانی بود از سوی مردم استقبال بیشتری نشان داده می شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 81961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =