۰ نفر
۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
فضانوردی با ۳ سفینه و ۳ پرواز

ایسنا نوشت: نه این عکس یک فضانورد مرده است و نه این آقا مشغول فاتحه خواندن! این لباس فضایی سرنشینان سفینه مرکوری است و این جناب هم والتر شیرا یکی از ۷ فضانورد اولیه آمریکا که نه فقط با سفینه مرکوری بلکه با ناوهای کیهانی بعدی آمریکا یعنی جمینی و آپولو هم به فضا سفر کرد.

در اینجا او به محل آزمایش لباس فضایی خود آمده تا از نزدیک ناظر آزمایش آن باشد. این لباس با نام مارک-۴(Mark IV) در اصل توسط کارخانه بی.اف.گودریچ برای آن دسته از خلبان‌های نیروی دریایی ساخته شد که با هواپیماهای بلند پرواز کار می‌کردند. بعد از راه‌اندازی طرح مرکوری, گودریچ در آن تغییراتی داد تا فضانوردان این سفینه بتوانند از آن استفاده کنند.

والتر شیرا در آوریل ۱۹۵۹ به عنوان فضانورد انتخاب شد. نخستین پرواز فضایی وی با مرکوری اطلس ۸ در اکتبر ۱۹۶۲ صورت گرفت وی پس از ۹ ساعت و ۱۳ دقیقه پرواز سالم بازگشت. ماموریت های بعدی وی عبارت بودند از: فرماندهی جمینی۶ در دسامبر ۱۹۶۶ به همراه توماس استافورد آنها توانستند با انجام عملیات مهم و پیچیده ردیابی، «جمینی – ۷» را در مدار پیدا کنند و تا چند متری به آن نزدیک شوند. فرماندهی آپولو۷ در اکتبر ۱۹۶۸: به همراه دان ایزل و والتر کانینگهام. این سه تن در اکتبر ۱۹۶۸ با «آپولو-۷» به فضا پرتاب شدند و نخستین پرواز مداری سرنشین‌دار سفینه آپولو را به انجام رسانند.

شیرا در ۱۹۶۹ از ‌سازمان فضایی آمریکا ناسا استعفا کرد. وی در چندین موسسه خصوصی مشغول بکار بود. او همچنین به ایران سفر داشت و قرار بود کارخانه‌ای را در شیراز با نام "Schirra’s companey" برای تولید فایبرگلاس تاسیس کند و دلیل انتخاب شهر شیراز شباهت نام شرکتش با اسم این شهر بود، اما پس از انقلاب و ممنوعیت‌ حضور شرکت‌های آمریکایی موفق به این کار نشد.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 820303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =