عکس خبرگزاری فرانسه از راهپیمایی اربعین

شفقنا نوشت: خبرگزاری فرانسه در یادداشتی به راهپیمایی عظیم اربعین سیدوسالار شهیدان پرداخته و آن را حرکتی بی‌سابقه توصیف کرده است.

 خبرگزاری فرانسه در یادداشتی به راهپیمایی عظیم اربعین سیدوسالار شهیدان پرداخته و آن را حرکتی بی‌سابقه توصیف کرده است.

این خبرگزاری  می‌نویسد: ۱۵ دقیقه از عراق تا مرز ایران، شهر مهران قرار دارد؛ جایی که ما در آن هستیم، ۳ روحانی ایرانی مشغول واکس زدن کفش زواری هستند که در اولین گام‌های راهپیمایی طولانی خود برای زیارت قبر امام سوم شیعیان هستند. کمی آنسوتر یک روحانی دیگر قرآنی به دست گرفته تا زوار از زیر آن رد شده و به سلامت بروند و بازآیند. یک خیاط هم در کیلومتر بعدی نشسته و مشغول وصله و پینه کردن کفش‌های آسیب دیده زوار است.

این افراد تنها گوشه‌ای از جمعیتی عظیم از شیعیان هستند که خود را چند روزی به طور رایگان وقف زائران اربعین- چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) و یارانش – می‌کنند. ایرانی‌ها که مرزی طولانی با عراق دارند با کمک به زوار و شرکت در راهپیمایی در حقیقت لذت می‌برند. بسیاری از ایرانیان معتقدند خدمت در موکب‌ها حتی از خود زیارت هم اجر و ثواب بیشتری دارد. یک ایرانی به نام محبی می‌گوید برای من فرقی ندارد که زائر ایرانی،گرجی، آذری یا پاکستانی است، من کفش‌های همه را واکس می‌زنم.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشته: برای سالها راهپیمایی اربعین ممنوع بود اما با روی کارآمدن دولت جدید در عراق، کم‌کم این سنت قدیمی به یک رسم فراگیر تبدیل شده که عراق و بخشی از جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داده است. ایرانی‌ها می‌گویند راهپیمایی اربعین نمایش قدرت اسلام – چه شیعه و چه سنی – است. آنها معتقدند هرکس تلاش کند درهای ورود به کربلا را ببندد، دری دیگر از سوی خداوند برای رفتن به آنجا باز می‌شود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 820717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =