کتاب های «پرورش اندام و بدن‌سازی نوین؛ از آغاز تا پایان» و «کشش های ورزشی بانوان» راهنمایی تازه‌کاران و مبتدیان در رشته پرورش‌اندام و ورزش های کششی است تا با ارایه یک نقشه راهنما برای روشن ‌کردن مسیر، آنها را با پایان‌های مرگ‌آور و سایر عوامل بازدارنده آشنا کند.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ نخست کتاب «پرورش اندام و بدن‌سازی نوین؛ از آغاز تا پایان» اثر جان لیتل با ترجمه مهدی راثی اعتمادی، امین قنبری و سیده مهسا حسینی از سوی انتشارات علم و حرکت چاپ و روانه بازار نشر شده است. این کتاب در چهار بخش «سفر بدن‌سازی خود را آغاز کنید»، «افزایش حجم عضلانی»، «تخصصی کردن و پالایش» و «حفظ دستگاه عضلانی در سطح عالی» تنظیم شده است.

هدف نویسنده از تالیف این کتاب، راهنمایی تازه‌کاران و مبتدیان در رشته پرورش‌اندام است تا با ارایه یک نقشه راهنما برای روشن ‌کردن مسیر، آنها را با پایان‌های مرگ‌آور و سایر عوامل بازدارنده آشنا کند و ورزشکار را برای رسیدن به ارتقای سلامتی و داشتن بدنی عضلانی‌تر که هدف نهایی است، راهنمایی کند.

مخاطبان این کتاب، افراد مبتدی در رشته پرورش‌اندام‌اند که این اثر آنها را با ایمنی کامل به سمت درجاتی بالاتر و توسعه پیشرفت در رده‌های متوسط و عالی‌تر هدایت می‌کند. همچنین این کتاب برای بدن‌سازان مبتدی، راهنمای مناسبی برای شروع کار است که باعث توانمند‌سازی آنان در مسیر قدرتمند شدن و سالم‌تر شدن خواهد بود. بر اساس مطالب این کتاب، آغاز راه پرداختن به ورزش پرورش‌اندام به‌طور دقیق از زمانی که مخاطب مقصد خود را که بزرگترشدن و داشتن بدنی عضلانی‌تر؛ بدون در خطر انداختن سلامتی مشخص می‌کند، شروع می‌شود.

کتاب «کشش های ورزشی بانوان» اثر سوزان ال.پیترسون از دیگر کتب انتشارات علم و حرکت است که با ترجمه روبینا درآوانسیان برای پنجمین بار منتشر شد. این کتاب در پنج بخش همراه با تصاویر و توضیحات مربوط به آن تنظیم شده است. بخش نخست، به تمرین‌های کششی مربوط به پاها و مفاصل ران اشاره می‌کند و در بخش دوم مخاطب با تمرین‌های کششی کمر آشنا می‌شود. در بخش‌های سوم تا پنجم نیز به ترتیب تمرین‌های کششی بالاتنه، دست‌ها و شانه‌ها، سروگردن به چشم می‌خورند. بر اساس مطالب این کتاب با انجام روزانه تمرین‌های کششی، بدن از رخوت و سستی دور می ماند همچنین هماهنگی بین اعصاب و عضلات افزایش یافته، تحرک و تنفس نیز بهبود می‌یابد.
 
مخاطب با مطالعه این کتاب و عمل کردن به تمرینات کششی به مرزهای آمادگی جسمانی می‌رسد، شادابی بدن و ذهن را تجربه و تا پایان عمر احساس سرزندگی می‌کند.

نویسنده در مقدمه این اثر به تعریف انعطاف‌پذیری پرداخته، همچنین به سوالاتی از قبیل «چرا و چگونه باید حرکات کششی را انجام دهیم؟» پاسخ داده است. وی در قسمت ابتدایی کتاب در 10 بند راهنمایی‌های تمرینی را که ورزشکار قبل از شروع هر برنامه تمرینی، زمان انجام تمرین و پایان هر تمرین باید انجام دهد، آورده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82078

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =