هوشمند هنرکار: کلاه‌گیس عامل توقف اجرای «فاندو و لیز» نیست/ سخنان مدیر تماشاخانه مهرگان نادرست است

ایسنا نوشت: کارگردان نمایش «فاندو و لیز»، علت اصلی توقف اجرایش را مسئله کلاه گیس و مباحث نظارتی ندانست.

هوشمند هنرکار کارگردان نمایش «فاندو و لیز» در پی انتشار سخنان مدیر تالار مهرگان درباره توقف اجرای این نمایش توضیح داد: مسئله اصلی به این دلیل برمی‌گشت که سالن مهرگان برای یک تاریخ و یک ساعت مشخص با بیش از یک گروه قرارداد بسته بود، مانند اینکه یک کالای مشخص را به چند نفر بفروشید. وقتی این موضوع را متوجه شدم که گروه دیگری همزمان با ما و در آن تاریخی که همچنان کار ما روی صحنه است، بلیت فروشی می‌کنند از مدیر سالن پرسیدم مساله چیست؟ و چطور می‌خواهد این وضعیت را مدیریت کند؟ پاسخ او به این موضوع نشان می‌داد قضیه از دست او در رفته و در نتیجه کار ما را متوقف کرد.

او در پاسخ به اینکه مدیر سالن، مسئله نظارتی را به عنوان دلیل اجرای نمایش مطرح کرده، توضیح داد: بحث ما اصلا نظارتی نیست. این مسئله که مطرح شده دلیل توقف کار نظارتی بود و به ما و گروه تذکر داده شده، نادرست است. بعد از توقف اجرا نامه‌ای به من داده شد که مشخصا از سوی مدیر سالن بود و او نکاتی را مطرح کرده بود، به این ترتیب که او برای درست کردن وضعیتی که خودش به وجود آورده بود، نامه‌ای نظارتی از سوی خودش به ما داد.

کارگردان نمایش «فاندو و لیز» گفت: من چند سئوال دارم، مدیر سالن مسئول صدور پروانه است؟ و یا رئیس شورای نظارت است؟ یا قاضی است؟ و خودش می تواند حکم دهد و آن را اجرا کند.

او ادامه داد: من همچنان منتظر می‌مانم تا مقام‌ها مسئول به این وضعیت نظارت کنند، هرچند نکات زیادی درباره آن سالن و عملکرد مدیریت آن وجود دارد، اما فعلا تا وقتی حکم کار ما صادر نشده، به آن نمی‌پردازیم.

هنرکار همچنین گفت: اکیدا از شما درخواست می‌کنم از شورای نظارت سئوال کنید و ببینید حکمی در مورد کار ما وجود داشته و چطور ادعا نظارتی مطرح شده است؟

او همچنین درباره آنچه به عنوان استفاده از کلاه گیس مورد اشاره قرار می‌گیرد، گفت: اساسا اگر در مورد پوشش سر بازیگر به ما تذکری هم داده می‌شد وارد نبود، زیرا بازیگر ما نوعی از پوشش سر را استفاده کرده که اغلب دلقک‌ها چه زن و چه مرد روی سر می‌گذارند. با این وجود باز هم تاکید می‌کنم در طول اجرا هیچ تذکری به ما داده نشده است.

۲۴۱۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =