از تهدید و ارعاب  ترامپ برای نابودی ایران تا عقب‌نشینی گام‌به‌گام؟!

 محمد خدادی: ترامپ دوسال است که همه کشورهای جهان را تهدید، ارعاب می‌کند که چنین می‌کنم و چنان به‌ویژه نوک حملاتش هم  ایرانی‌ها هستند و وعده روز ۱۳ ابان که تحریم کمر ایرانی‌ها را خواهد شکست و نهاتیا به زانو درمی‌آیند و کلی داستان‌سرایی.

۱۳ آبان  رسید و ببینم چی شد:
 
۱. ادعا کرده بود که فشارحداکثری به مردم ایران می اورد الان می گوید فشار ممکن زیراترامپ  حتی درداخل حاکمیت امریکا نتوانست همه نظر ها را برای تصمیم خیالیش جلب و همراه  کند سایر کشورها که حتی در کلام نیز همراه او نشدند چه رسد درعمل – اصلی ترین متحدش یعنی اروپایی ها رسما مخالفت کردند و درعمل برنامه ریزی و دنبال جدا کردن راه حمایت از برجام بدون امریکا.

۲. با کمک اسرائیل همه توان خود را بکارگرفت که ترور کشف کند نهایتا یک نروژی را که اصلا معلوم نیست اصلیتش ایرانی باشد متهم به عکس گرفتن از فردی خیالی کردند که می خواسته یکی ازمخالفان ایران را ترور کنه این هم نتیجه نداد و کسی همراهی نکرد حتی رسانه های جهان هم   متوجه اصل ماجرا شدند که تبلیغی است و دنبال نکردند. 

۳. ادعا کرد نفت ایران باید به صفر برسد ولی فعلا مجبور شده هشت کشور را معاف کنه این هم یعنی عقب نشینی زیرا وقتی هشت کشورنفت از ایران بخرند دیگر فعلا صفر شدن فروش نفت ایران معنی ندارد.

۴. به همه کشورهای مهم جهان هیات فرستاد تا اول با تهدید بعد با التماس که مبادله با دلار با ایران انجام ندهند نتیجه این شد که فعلا اتحادیه اروپا و بهمراه پنج کشور روسیه  چین ترکیه و هند تجارت بدون دلارباارز ایران را برنامه‌ریزی کردند. 

۵. ادعا کرد عربستان جبران کاهش تحریم نفت ایران را می کند که قیمت با لا نرود در عمل این گونه نشد نه تنها قمیت نفت بالا رفت و نزدیک به نود دلار شد بلکه نه خود امریکا و نه عربستان وحتی اوپک نتوانستند این خیال را به عمل برسانند.

۶. دردادگاه لاهه هم درمورد وضع کردن تحریم ها علیه ایران محکوم شد و به جای استدلال حقوقی اول صلاحیت دادگاه لاهه را زیر سوال برد بعد تهدید کرد که کمک مالی خود را قطع می کند و نهایتا از پیمان مودت با ایران را لغو کرد و باقی ماجرا.

خلاصه کلام این که زبان تهدید ظاهرا تنها ابراز باقی مانده نزد ترامپ و دو کشور همراهش یعنی اسرائیل و عربستان  است و بقیه کشورهای جهان از تجربه برجام و رفتا رامریکا عبرت گرفته اند ودنبال سازو کار تجارت بدون دلار، ترامپ و امریکا هستند.  این وسط دیپلمات های ایرانی را هم یاد کنیم که بدون تهدید و ادعا و داستان سرایی درهمه این عرصه ها ترامپ را مجبور به عقب نشینی گام به  گام کرده اند، به قول معروف ایرانی ها را هیچ‌وقت تهدید نکن و اگر کردی مجبور می شی گام به گام عقب‌نشینی کنی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =