۰ نفر
۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
چرا این انتخابات مهم است؟

ایسنا نوشت:جو پر خطری بر انتخابات روز سه‌شنبه کنگره حاکم است. این انتخابات صرفا آینده قوانین فدرال در زمینه مراقبت‌های بهداشت و درمان، مالیات و بسیاری از دیگر مسائل سیاسی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد بلکه پای بحث مهمتری در میان است.

روزنامه واشنگتن پست می‌نویسد: رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا که برای افزایش آرای حزب جمهوری‌خواه کمپین کرده، در عمل روی این مساله مانور می‌دهد که می‌توان تمایلات رای‌دهندگان را با مواردی نظیر خشم، تنفر و ترس تغییر داد. بر خلاف دیگر اسلاف دونالد ترامپ، شامل کسانی که احتمالا سیاست‌های مشابهی داشتند اما دست‌کم با حسن تعبیر یا استفاده از واسطه‌ها عمل می‌کردند، او این پیام تفرقه‌آمیز را از زبان خودش و از جایگاه قلدرمابانه خودش بیان کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید حرکت کاروانی از مهاجران آمریکای مرکزی را که از مکزیک به سمت ایالات متحده در حرکت هستند "تهاجم" توصیف و تاکید کرده که گلوله "واکنش مناسبی" مقابل مهاجرانی خواهد بود که اقدام به پرتاب سنگ به سربازان آمریکایی کنند که به دستور او راهی مرز جنوبی آمریکا شدند. ترامپ همچنین در توئیتر تبلیغی ویدیویی منتشر کرد که کشته شدن دو پلیس آمریکایی به دست یک مهاجر مکزیکی غیر قانونی را به تصویر می‌کشد و مدعی شد "دموکرات‌ها او را به کشورمان راه داده‌اند. دموکرات‌ها به او اجازه ماندن دادند."

حتی اگر این پیام تبلیغاتی کاملا حقیقت داشته باشد، که ندارد، مایه بروز التهاب و تنفر خواهد شد. دست‌کم یکی از موارد ورود مجدد فردی به صورت غیر قانونی به این کشور پس از آن انجام شد که دولت دموکرات بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری آمریکا او را در ۱۹۹۷ اخراج کرد. و حتی اگر هدف این پیام رای‌دهندگان هم نبوده باشند، باز هم نامناسب است چون چند روز پس از تهدید بمب‌گذاری علیه دموکرات‌ها و حمله مسلحانه به کنیسه‌ای بیان می‌شود که جان ۱۱ تن را گرفت.

بدین ترتیب دونالد ترامپ نه به دنبال آرام کردن مردم نگران بلکه در پی سوء استفاده از این خشم و التهاب است. این قطعا حرکت جسورانه‌ای است. هدف اولیه او -گرچه بیان نشده است- نهایی کردن سلطه بر حزب جمهوری‌خواه از طریق کارهای سیاسی آتش‌افروزانه است. برعکس، هدف دوم و گسترده‌اش این است که نشان دهد که اصرار مخالفان بر گفتمان سیاسی مناسب‌تر، کار نمی‌کند.

اینجا جایی است که رای‌دهندگان و حس همبستگی آنها، وارد عمل می‌شود. آنها این فرصت را دارند که با سیاستمدارانی که از کمپین عمیقا بدبینانه ترامپ حمایت یا حتی آن را تشویق می‌کنند، رد کنند. آنها این فرصت را دارند تا به کسانی که- از هر حزبی- علیه چنین موضعی می‌ایستند، جایزه بدهند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 822357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =