۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
فیلم | دیدار ترامپ و مکرون در الیزه

منبعی در کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد گفتگوی رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا بسیار سازنده بود و دونالد ترامپ اعلام کرد دو کشور با یکدیگر هم عقیده هستند.

به گزارش خبرآنلاین، منابع وابسته به کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) اعلام کردند گفتگوی امانوئل مکرون و دونالد ترامپ رؤسای جمهوری فرانسه و آمریکا بسیار سازنده بود و دونالد ترامپ اعلام کرد دو کشور با یکدیگر هم عقیده هستند.


بر اساس این گزارش، یک روز پس از توئیت شدیدالحنی دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در جریان گفتگوی خود با امانوئل مکرون تاکید کرد پاریس و واشنگتن عقاید مشترکی دارند.
سران آمریکا و فرانسه در حاشیه مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد پایان جنگ اول جهانی در پاریس با یکدیگر دیدار کردند.
یک منبع آگاه در الیزه تاکید کرد دیدار ترامپ و مکرون بسیار سازنده بود. وی افزود از همان ابتدا دونالد ترامپ گفت به نظرش فرانسه و آمریکا در دیدگاههای خود به یکدیگر نزدیک‌تر شده اند.
طبق اعلام این منبع، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد:" به نظرم، ما بسیار بیشتر از آن چه به نظر می رسد به همدیگر نزدیک هستیم. ما مذاکرات خوبی داشتیم و دیدگاه مشترکی داریم."
دونالد ترامپ جمعه شب پس از ورود به پاریس اظهارات امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود را در خصوص ضرورت تشکیل یک ارتش اروپایی به شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را توهین آمیز توصیف کرد. ترامپ در توئیتر خود تاکید کرد شاید اروپا باید سهم خود را ( از بودجه) ناتو که بخش عمده آن را آمریکا بر عهده گرفته است، بپردازد.
اما منبع وابسته به الیزه اعلام کرد از طرف آمریکاییها در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در مطبوعات کمی مبالغه گویی شد.
این منبع افزود با توضیحاتی که امانوئل مکرون در دیدار با همتای آمریکایی خود داد، من فکر می کنم که دونالد ترامپ به خوبی فهمید که منظور رئیس جمهور فرانسه چه بوده است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 823834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =