رئیس‌جمهور اگرچه در یکی از سخنرانی‌های امروز خود به تایید سخنان اخیر مشایی پرداخت اما حرف پیشین وی در اعلام دوستی با اسراییل را رد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد در همایش هفته‌ جهانی مساجد، گفت: اگر امید و نگاه درستی به مسائل جهان وجود دارد به واسطه‌ ایستادگی ایران است و البته این تعریف از یک قوم نیست، تعریف از مسوولیت‌های الهی و اسلامی ماست. چطور می‌شود کسی بگوید مسلمان و طرفدار قرآن است و با رژیم صهیونیستی هم دوست است؟ وقتی امام می‌گوید که حفظ جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است به مفهوم این است که حفظ نظام جمهوری اسلامی از نماز هم واجب‌تر است.
وی افزود: باید گفت که ایران یک محدوده جغرافیایی نیست بلکه به مفهوم ایستادگی در برابر مستکبران و ظالمان و فرهنگ خداپرستی و مقابله با ستمگران و تلاش برای ایجاد حیات طیبه و مکتب اسلام ناب محمدی است. ایران متعلق به 75 میلیون ایرانی نیست همانطور که پیامبران متعلق به گروه‌های خاص نبودند. ایران هم مانند پیامبران متعلق به بشریت است. منظور ما ملی‌گرایی یا نژاد ایرانی نیست. ما نژاد ایرانی نداریم. 1400 سال است که پیامبر نژاد، قوم و رنگ را در جامعه بشری کنار گذاشته و جامعه‌ بشری را از این مسائل عبور داده است. ماموریت ما امروز جهانی است.
گزیده سخنان وی را به نقل از ایسنا بخوانید:

* اگر امروز در صف‌بندی مجاهدان و مستکبران جهان امروز ایران را حذف کنیم دیگر چه می‌ماند. البته ملت‌های دیگر هستند اما آن‌ها تحت ستم و مظلوم و مستضعف هستند.

* اگر امام را از مسجد برداریم چه می‌ماند. مسجد بدون امام چیزی ندارد و ساختمانی بیش نیست. آن چیزی که مسجد را اوج می‌دهد امام است.


* مسجد جایی است که انسان‌ها هر روز با خدا و رسول خدا و امامان در سه وعده یا پنج وعده بیعت می‌کنند و این تمرین ولایت‌پذیری است.

* دین منهای امام بی‌معناست. دین منهای امام با بی‌دینی تفاوت چندانی ندارد.


* اگر می‌خواهید جامعه‌ متعالی داشته باشید مساجد برای تحقق این هدف نقش اول را دارند. ما در سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه این نقش را در وهله اول به مسجد داده‌ایم. شبکه مساجد باید محکم، مستحکم، فعال و آباد باشد. نقش دوم را به خانواده داده‌ایم. سومین نقش را در سیاست‌های برنامه پنجم توسعه به روزی حلال دادیم.

* کسی که فکر می‌کند بدون عنایت ولایت می‌تواند فعالیتش اثربخش باشد اشتباه می‌کند. کارهای او اثری ندارد و آب در هاون کوبیدن است.


*شما به صف‌آرایی‌های امروز در جهان نگاه کنید. چرا با ما دشمنی می‌کنند و چرا سنگین‌ترین، گسترده‌ترین و ناجوانمردانه‌ترین هجمه‌ها را علیه ما به وجود آورده‌اند و همه چیز را علیه ما بسیج کرده‌اند؟ آن‌ها می‌بینند که ایران یک ظرفیت بسیار عظیم است و دماغ آن‌ها را به خاک مالیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82388

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۷
    0 0
    راستی شما با این سخن که ایران سخنگوی اسلام ناب محمدی است مشکلی دارید؟؟ اینکه ایران واضع و بیانگر اسلام ناب است و برداشتهای دیگر از اسلام برداشت ناب نیستند مشکلی دارید؟؟