۱ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
ویروسی که در تلویزیون مشغول رشد است

مهر نوشت: نادر طالب‌زاده حضور اسپانسرها در تلویزیون را نوعی دستپاچگی این رسانه دانست و به تحلیل این موضوع پرداخت.

نادر طالب‌زاده درباره حضور اسپانسرها در تلویزیون و اسپانسرمحور شدن برنامه‌ها عنوان کرد: زمانی که به بحران می خورید نوعی دستپاچگی پیش می آید و اکنون صداوسیما به دلیل نبود بودجه دچار نوعی دستپاچگی شده و سراغ اسپانسرها رفته است.

وی ادامه داد: با پول همه کار می شود انجام داد اما شما با برخی کارها، معماری اهداف انقلاب را بهم می ریزید و رسانه با آوردن برخی از این اسپانسرها پتانسیلی برای این کار دارد. طالب زاده با اشاره به مسئولان صداوسیما بیان کرد: من می دانم خیلی از کسانی که در راس کار در صداوسیما حضور دارند یا از نیروهای قدیمی هستند که برخی از آنها چندان حوصله ای ندارند و یا فلسفه ای ندارند. اکنون بسیاری از اهداف انقلاب مثل حمایت از مستضعفان، عادل بودن و... خیلی کمرنگ شده است.

این مجری و مستندساز با اشاره به حضور افراد ناآگاه در تلویزیون که به دلیل نبود بودجه سراغ اسپانسرها می روند، عنوان کرد: افرادی هستند که ارزش های اصلی را به پول می فروشند درحالیکه ما معتقد هستیم تلویزیون باید دانشگاه باشد ولی اکنون اینطور نیست.

وی با اشاره به رویکرد سلبریتی‌محور شدن تلویزیون در نتیجه حضور اسپانسرها گفت: مدیرانی که در صداوسیما می بینیم همه عالی هستند اما در درازمدت می بینیم اهداف خود این رسانه محقق نمی شود و به قول شما سراغ سلبریتی ها می روند. این سلبریتی محور بودن خودش برای صداوسیمای ما یک جوک است چون فرهنگ ما فرهنگ هالیوود و آمریکا نیست، حتی سلبریتی های هالیوود خیلی سیاسی تر هستند. با این حال این سلبریتی محور بودن در تلویزیون ویروسی است که مشغول رشد است و خود مدیران هستند که این رویکرد را تشویق می کنند.

این نویسنده و پژوهشگر در پایان با اشاره به رویکرد تلویزیون در دعوت از سلبریتی ها اظهار کرد: باید بگذارند این افراد در همان حوزه هایی که هستند کار خودشان را انجام دهند. چرا اینها را به رسانه ملی وارد می کنیم تا حرف های دیگری بزنند، اینها به اهداف انقلاب کاری ندارند. برخی از اینها در خلوت خودشان به اهداف انقلاب می خندند پس نباید از اینها استفاده کرد.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 824214

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    20 0
    بودجه هست. خیلی هم بودجه هست. فقط مدیریت کارآمد نیست و بخور بخور زیاده.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    10 0
    تلویزیون بودجه نداره؟!! تلویزیون فقط بابت تبلیغات یکی از مراکز کنکور 400 میلیارد تومن در طول یکسال پول گرفته بقیه تبلیغاتش و بودجه ای که از مجلس میگیره و غیره و ذالک بماند. بعدش کجا خرج میکنه؟ برای سریالهای گران قیمتی که میسازه؟! یا فیلمهای درج یک و گران روز دنیا که میخره و پخش میکنه؟! اینهمه پول جمع میکنه و خرج هم نمیکنه کارش شده تکرار مکررات و به هیچ نهادی حتی مجلس و دیوان محسابات هم اجازه نمیده حتی ترازنامه ش رو ببینن بعد اومدی میگی بخاطر کمبود بودجه چنان کرده چنین کرده؟! ظاهرا طالب زاده از طرف خود تلویزیون مامور شده که تلقین کنه ما بودجه نداریم. اینی که طالب زاده میگه نقد نیست... نقد ، به حرف خودش هست و عملکرد کلی صدا و سیما
  • من IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
    4 0
    کار ندارم که مدیران صدا و سیما کارنابلد هستند اما این طالب زاده خودش اصل بهم زننده معماری انقلاب است.

آخرین اخبار