شگفتی تهیه‌کننده سوئدی از درخشش فیلمسازان جوان ایرانی

تام پالمن، تهیه‌کننده سوئدی که به عنوان داور در بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، می‌گوید که کارگردان‌های ایرانی ارزش فیلم کوتاه را به خوبی درک کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خبرآنلاین، تام پالمن، داور بخش بین‌الملل سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره آثار فیلمسازهای ایرانی گفت: «شما فیلم‌های کوتاه بسیار خوبی را تولید می‌کنید. شما ارزش فیلم کوتاه را درک کردید. حمایت و شبکه پخش خیلی خوبی در حوزه فیلم کوتاه دارید که استعدادهای جوان را به خوبی درگیر این ساحت کرده است.»

او ادامه داد: «من فکر می‌کنم کشورهای زیادی نباشند که از این بابت با ایران قابل مقایسه باشند اما من این سوال را از شما باید بپرسم که شما چگونه عمل کرده‌اید که به این سطح از پیشرفت رسیده‌اید؟»

بنیان‌گذار فستیوال «اومه آ» در سوئد در پاسخ به این سوال که آیا شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در رشد یک رسانه در منطقه‌ای خاص تاثیرگذار است، گفت: «من این روزها در کشور چین و در جشنواره هانچنگ چینژن مشغول فعالیت هستم. در این یک‌سال نزدیک به ۳۰ هزار فیلم در کشور چین تولید شده است، اما هیچ حمایتی از سمت دولت از این فیلم ها نمی‌شود.»

او گفت: «کیفیت این ۳۰ هزار فیلم اصلا با فیلم‌های ایرانی قابل مقایسه نیست. نه این که من بخواهم مقایسه‌ای صورت بدهم تاکید می‌کنم که اصلا قابل قیاس و در حد و اندازه‌ای نیست که بتوان آن‌ها را با فیلم‌های ایرانی مقایسه کرد.»

پالمن گفت: «من وظیفه خودم می‌دانم که با عناوین مختلفی در فضای فیلم کوتاه حضور داشته باشم. گاهی به عنوان مدرس، گاهی به عنوان تهیه کننده، گاهی به عنوان داور جشنواره و در برخی موارد نیز به افراد مشاوره بدهم که چگونه فیلم بسازند. »

او درباره پیشی گرفتن تکنولوژی از محتوای فیلم‌ها اظهار کرد: «اگر به تاریخ سینما برگردیم همیشه این گونه بوده که تکنولوژی بر سینما حکومت کرده است و این امر جدیدی نیست. اما مزیت امروز که می‌تواند یک عیب هم باشد این است که هر کسی یک دوربین در دست دارد و می‌تواند فیلمی درست کند اما با این کار فیلم ساز نمی‌شود.»

این تهیه‌کننده درباره کیفیت فیلم‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران هم گفت: «من فیلم‌های ایرانی بسیار کمی دیدم و امیدوارم بتوانم فیلم‌های کوتاه بیشتری از ایرانی‌ها ببینیم اما به نظر من بخش بین‌الملل بخش گسترده‌ای است و من شنیدم که ۵۰۰۰ فیلم در جشنواره حضور پیدا کرده‌اند. در کل من فیلم‌های جشنواره را فیلم‌های خوبی دیدم، هرچند برخی از این فیلم‌ها با سلیقه من همراه نبود.»

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =