اکبری: با شعار و بی‌تدبیری نمی‌توان از نمد بیرون زد

علیرضا اکبری اظهارات تند جان بولتون علیه ایران را تحلیل و راهبرد ایران در مقابل سیاست کاخ سفید را برای خبرآنلاین بررسی کرده است.

اظهارات جان بولتون در روزهای گذشته واکنش بسیاری در سطح رسانه های خبری داشته است همچنین کارشناسان داخلی نیز اظهارات سخیف مشاور امنیت ملی کاخ سفید را ارزیابی کرده و راهکارهای این مهم را بررسی کرده اند. در این باره علیرضا اکبری کارشناس ارشد مسائل راهبردی به خبرآنلاین گفت: «اینکه بولتون گفته، «آنقدر ایران را می‌فشاریم تا مثل میوه، لِه شود و هسته‌اش از پوسته بیرون بزند!»، این همان پروژه «نمدمالی» است که از دو سال پیش تا کنون شرح داده‌ام و تفسیر کرده‌ام! (اینجا) نمدمالی، نسبت به جنگ، مزیت‌های بسیاری برای دشمن و مضرات بیشتری برای خودی دارد.»

او درباره رویکرد و مقابله با سیاست کاخ سفید بیان داشت: « راه مبارزه در قبال پروژه فشار و نمدمالی، در دو وضعیت است؛ یکی، تصلّب، انسجام و تمرکز در محیط داخلی و دیگری، توسعه و گسترش و پیوستگی در محیط بیرونی.

نمدِ پروژه آمریکایی، تحریم و حصر و قبض اقتصادی مالی است. فساد مالی و ولنگاری و ریخت و پاش و رانت اقتصادی، ملات این پروژه است. با شعار و بی‌تدبیری و کاسبی از تحریم، نمی‌توان از نمد بیرون زد. راه پیروزی در این مبارزه، اراده و برنامه و تصمیم و اقدام شجاعانه و سنجیده است.

دستگاههای متولی اقتصاد و مالیه و لجستیک و تولید و تجارت و خدمات این زنجیره، بایستی از خرد، دانش، تجربه، تدبیر و پاکدستی برخوردار باشند.
بدل زدن در این مبارزه بسیار تخصصی است و مدیران معمولی از عهده این امر، به تنهایی بر نمی‌ایند. باید در جذب متخصصین خنثی سازی تحریم، در هر بُعدی، صداقت و جدیت و ولع داشت.

نقش دستگاه سیاست خارجی و دستگاه قضا در این مبارزه بسیار مهم است. تمرکز قوای حاکم بایستی بر تفوق در جنگ نرم باشد.
توان عملیاتی و سخت افزاری ما نیز بایستی در خدمت همین مبارزه باشد.»

اکبری افزود: «مقاومت مبتکرانه با مقاومت منفعلانه متفاوت است. ما باید ابتکار عمل و عرصه مقابله و کیفیت تغییر شرایط را در اختیار داشته باشیم.»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی در آمریکا US ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    16 10
    جان بولتون غلط زیادی کرده. مردک و رییسش رو در آمریکا هم کسی قبول نداره چه برسه در دنیا. این نوکر مجاهدین وطن فروشه که حرفها و آرزوهای اونها رو به زیان میاره. فعلا باید دعا کنه عمر دولت ترامپ به پایان اولین دور برسه بعد از این گنده گویی ها بکنه. می بینید که رهبران دنیا حتی متحدین قدیمی آمریکا برای حرفهای ترامپ و دار و دسته اش تره هم خرد نمی کنن.
  • رضا IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    8 1
    خوندن مقاله این آقا در مورد نمدمالی خالی از لطف نیست و پیش بینی هاشون از اتفاقات آینده. لابد منظورش از مدیریت فوق تخصصی خودشه. تازه معاون وزیر هم بوده. خدا خودش به همه ما رحم کنه.
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
    6 4
    بولتون نگون بخت عمری راباغیظ وغضب علیه ایران گذرانده وازشدت خشم به حالت انفجار رسیده طرزصحبت او بیانگر این است که باعقل وفهم خداحافظی کرده است