راهکار نماینده مردم لنگرود برای کاهش اتکا به درآمد نفتی

خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی می گوید برای کاهش اتکا به درآمد نفتی باید با فرار مالیاتی مقابله کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به تاثیر درآمد مالیاتی بر شرایط اقتصادی کشور، اظهار داشت: درآمد مالیاتی از منابع مهم و تاثیرگذار در کسب درآمد است، دولت در سال های اخیر با فرهنگ سازی توانسته میزان درآمد مالیاتی را افزایش دهد به نحوی که طبق اعلام اعداد و ارقام تا کنون سهم مالیات در درآمد کشور از 7 درصد به 10 درصد رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با این حساب دولت در مقابله با فرار مالیاتی موفق تر از گذشته عمل کرده است و می تواند با ادامه این مسیر سال آینده از میزان وابستگی به درآمد نفتی بکاهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه دو منبع مالی مهم برای اخذ درآمد وجود دارد، بیان داشت: درآمد مالیاتی و فروش نفت دو منبع مالی دولت محسوب می شود که انتظار می رود دولت در این دو موضوع عملکرد مثبتی ارائه کند.

وی گفت: در این میان دولت می تواند با دریافت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی منابع درآمدی خوبی برای کسری بودجه خود فراهم کند.

قدرت‌اله امام‌وردی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز با اشاره به تاکیدات مکرر وزیر جدید اقتصاد بر ضرورت اخذ مالیات از پایه‌های جدید مالیاتی اظهار کرد: رژیم‌های مالیاتی در سایر کشورهای دنیا بسیار غنی‌تر از کشور ما عمل می‌کنند. به طوری که نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است، در حالی که در کشور ما این آمار حدود هشت درصد است.

او با بیان اینکه درآمدهای نفتی باعث شده اتکای دولت به مالیات‌ها کمتر شود، ادامه داد: زمانی که دولت می‌تواند از طریق درآمدهای نفتی بخش اعظم هزینه‌های خود را تامین کند، دیگر نیازی نمی‌بیند که خود را در بحث مالیات درگیر کند تا بخواهد برای خود نارضایتی ایجاد کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =