آیت‌الله مکارم‌شیرازی: به نام علم مردم را به سوی بی بندوباری می‌کشانند

ایسنا نوشت: آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، گفت: علم و دانشی که وسیله و ابزار نجات مردم است، گاهی سبب بدبختی جوامع و ملت ها را فراهم می کند؛ امروز به نام علم و دانش مردم را به سوی جهل، بی بندوباری و آلودگی می برند.

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مسؤولان و دست اندرکاران بنیاد فرهنگی امام محمد باقر(ع) اصفهان، با اشاره به اهمیت مقوله علم و دانش در دین مبین اسلام، اظهار کرد: یکی از امتیازات دین مبین اسلام و به تعبیر بنده معجزات حضرت رسول(ص) این بود که در محیط جاهلیت ظاهر شد و بیشترین طرفدار علم بود.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از حضرت امام صادق(ع) در خصوص اهمیت علم، یادآور شد: حضرت در این روایت می فرمایند زمانی که قیامت برپا می شود در یک طرف کفه سنجش تمام خون های شهیدان و در کفه دیگر مرکب مداد و قلم علما قرار داده می شود و مرکب قلم دانشمندان و علما برتری پیدا می کند.

وی اضافه کرد: اسلام به مقوله شهید و شهادت اهمیت فوق العاده ای می دهد و شهدا نزد خدای متعال از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، با این وجود اهمیت قلم و مداد علما بر خون شهیدان برتری دارد.

 مکارم شیرازی ادامه داد: اگر قلم علما و دانشمندان نباشد، خون شهیدان هم پایمال می شود، اگر خطبه ها، نوشته ها و کتب علما نبود، خون شهدای کربلا هم به فراموشی سپرده می شد؛ ما خرسندیم مذهبی داریم که اینچنین به علم و دانش اهمیت می دهد و برای آن این همه ارزش قائل است.

وی شرایط کنونی را بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، علم و دانشی که وسیله و ابزار نجات مردم است، گاهی سبب بدبختی جوامع و ملت ها را فراهم می کند؛ امروز به نام علم و دانش مردم را به سوی جهل، بی بندوباری و آلودگی می برند.

این مفسر قرآن کریم افزود: امروز جوانان ما در معرض آسیب‌ها و خطرهای بسیاری هستند، یکی از این آسیب ها که نیاز به مراقبت فراوان دارد، فضاهای مجازی است که غوغا می کند، وظیفه همه ما این است که در چنین شرایطی بتوانیم جوانان را حفظ کنیم.

وی در ادامه از اصفهان به عنوان یکی از کانون های مهم علم و دانش یاد کرد و گفت: اصفهان شهری علمی و مذهبی است و باید همچنان با همین ویژگی ها باقی بماند؛ این شهر افتخارات علمی و مذهبی بیشمار دارد و باید این میراث را حفظ کند.

 مکارم شیرازی با استناد به روایتی به تبیین اهمیت تعلیم و تعلم از منظر آموزه‌های دینی پرداخت و گفت: شما به کار خودتان به عنوان جهاد و عبادت نگاه کنید و بدانید هر قدمی که در این مسیر برمی دارید ذخیره یوم المعادتان خواهد بود.

۲۹۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =