اعتماد نوشت: شاید اگر از مخالفان لوایح موسوم به FATF پرسیده شود چه کسی قرار است ضرر و زیان تعلل در تصمیم‌گیری را پاسخ دهد جوابی برای آن نداشته باشد.

این درحالی است که همه متفق‌القول معتقدند باید سیستم بانکی بین‌المللی به راه بیفتد و برای به راه انداختن چرخه اقتصاد یک نسخه وجود دارد و آن جذب سرمایه خارجی است اما مخالفان نمی‌گویند این جذب سرمایه باید چگونه انجام شود و مهم‌تر از همه اینکه مبادلات پولی در اثر این سرمایه‌گذاری از چه راهی باید
انجام شود.

مشکل حتی فراتر از جذب سرمایه می‌رود آن هم وقتی است به گفته بهارستان‌نشینان حتی متحدین کشور مانند روسیه و چین شرط پذیرفتن توصیه‌های FATF برای حمایت از ایران قرار داده‌اند. بهروز نعمتی در این رابطه به خبرآنلاین گفته است: «لایحه CFT تصویب نشود حتی کشورهای هم‌پیمان‌مان مانند چین، روسیه، هندوستان و ترکیه که به آنها کالا، نفت و میعانات گازی صادر می‌کنیم هم قادر نخواهند بود پول ما را بدهند.» او با طرح این سوال که آیا مخالفان برای رفع مشکل انتقال پول فکری اندیشیده‌اند، گفت: در این شرایط آیا قرار است ما پول را با چمدان وارد کشور کنیم که امکان‌پذیر نیست یا قرار است تفکراتی مثل تفکرات زیرمیزی حاکم شود یا زمینه بروز و ظهور بابک زنجانی‌ها فراهم شود؟ من فکر می‌کنم نظام توان و کشش چنین اشتباهاتی رانخواهد داشت.»

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =