ثبت ۱۲۹ زمین‌لرزه بیش از ۴ ریشتر در «مردهک»/رخداد زلزله ۵.۱ در جنوب گسل «جبال بارز»

ایسنا نوشت: مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه در مردهک استان کرمان از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۱۲۹ زلزله بیش از ۴ ریشتر رخ داده است، گفت: این زمین لرزه در در جنوب گسل «جبال بارز» به ثبت رسید.

علی بیت اللهی با اشاره به زلزله به بزرگی ۵.۱  مردهک کرمان، افزود: این زلزله در ساعت ۲۳ و ۴۷ دقیقه و ۴ ثانیه روز  جمعه، ۲۵ آبان ۱۳۹۷ در  رومرکز زلزله ۲۸.۲۳ شمالی و ۵۸.۲۸ شرقی و در عمق ۲۰ کیلومتری در استان کرمان رخ داده است. به گفته او این زلزله در  ۱۸ کیلومتری مردهک، ۳۶ کیلومتری رودبار و ۵۱ کیلومتری عنبرآباد کرمان به ثبت رسید.

مدیر مرکز زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به گسل مسبب این زلزله توضیح داد: زمین لرزه مردهک با بزرگی ۵.۱ در جنوب گسل «جبال بارز» و در مرز بین افتادگی «جازموریان» و ارتفاعات جبال بارز رخ داده است. ارتفاع در محل رومرکز حدود ۱۱۰۰ متر و در ۵۰ کیلومتر به جنوب به حدود ۴۰۰ متر می‌رسد.

بیت اللهی اضافه کرد: منطقه‌ای که در آن زلزله رخ داده است، از نظر جمعیتی کم تراکم و مردهک نیز نزدیکترین مرکز جمعیتی به آن در شمال غربی و به فاصله ۱۸ کیلومتری در جنوب رودبار استان کرمان به فاصله ۵۰ کیلومتری واقع شده است.

او تاکید کرد: این منطقه طی چند ماه گذشته فعالیت لرزه‌ای بالایی از خود نشان داده است.

بیت اللهی همچنین ادامه داد: در ۱۰۰ کیلومتری اطراف زلزله ۵.۱ مردهک استان کرمان از سال ۲۰۰۶ تاکنون ۱۲۹ زمین لرزه بیش از ۴ به ثبت رسیده است که بزرگترین آنها در اطراف زلزله ۵.۱ رخ داده است.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =