۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
رویای ۱۰ میلیارد دلاری ترامپ

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: پاتریک شاناهان، معاون وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای ایجاد نیروی فضایی این کشور بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت.

پایگاه خبری هیل به نقل از معاون وزیر دفاع آمریکا گزارش داد این مبلغ ممکن است به کمتر از ۵ میلیارد دلار نیز برسد.

در ماه ژوئن رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون، وزارت دفاع این کشور دستور داد تا برنامه مربوط به تشکیل نیروی فضایی این کشور را آغاز کنند.

در ماه سپتامبر نیز هیدر ویلسون، مسئول نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده بود که تشکیل نیروی فضایی در پنج ساله نخست تشکیل آن ۱۳ میلیارد دلار، ۳ میلیارد دلار در سال اول و ۱۰ میلیارد دلار در چهار سال بعدی، هزینه به دنبال خواهد داشت. همچنین نیروی فضایی آمریکا مستلزم به کارگیری ۱۳ هزار کارمند جدید خواهد بود.

ترامپ برای اولین بار سال گذشته در جریان یک سخنرانی در میان هوادارانش، ایده تشکیل نیروی فضایی آمریکا را مطرح کرد و از آن زمان تاکنون بارها در مناسبت‌های مختلف از این ایده حمایت کرده است. اما در سال جاری، این ایده را از حالت شعار خارج کرد و رسماً به وزارت دفاع آمریکا  دستور داد برای تشکیل نیروی فضایی آمریکا به عنوان یک شاخه نظامی مستقل اقدام کند. رئیس جمهور آمریکا با اشاره به پیشرفت نیروهای فضایی چین و روسیه، وجود نیروی فضایی را برای آمریکا بسیار ضروری دانست.

به گفته برخی، به نظر می‌رسد ترامپ اهداف انتخاباتی را نیز در پس این طرح دنبال می‌کند. شاهد این مدعا اینکه تشکیل نیروی فضایی آمریکا به تبلیغات انتخاباتی ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز راه یافته و ستاد انتخاباتی او از هم‌اکنون در تبلیغات خود، تشکیل نیروی فضایی آمریکا را یکی از محورهای اصلی تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

۵۲۳۱۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 825679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
    1 0
    چقدرش به شرکت های وابسته به ترامپ می رسه؟ اینو بگو.