در پی شدت گرفتن آتش سوزی در جنگلهای روسیه و کشیده شدن دود ناشی از آن به فنلاند که در همسایگی این کشور قرار دارد ، هواشناسان فنلاندی روز یکشنبه در خصوص افزایش شدید آلودگی هوا هشدار دادند.

واحد مرکزی خبر نوشت: یاکو کوکونن رئیس بخش کیفیت هوای اداره هواشناسی فنلاند با اشاره به این مطلب خاطر نشان کرد "میزان ذرات خطرناک در هوا افزایش پیدا کرده و این امر بر سلامت تاثیر گذار خواهد بود." وی تصریح کرد " البته ما در کوتاه مدت در معرض این ذرات قرار گرفته ایم و میزان ذرات معلق در هوا بسیار کم خطرتر از میزان ذراتی است که در روسیه در حومه شهر مسکو دیده شده است .

" رئیس بخش کیفیت هوای سازمان هواشناسی فنلاند در ادامه با اشاره به این که ذرات معلق در هوا که به فنلاند رسیده است نگرانی زیادی برای بیشتر مردم این کشور ایجاد نمی کند به افرادی که دچار بیماری قلبی و آسم هستند توصیه کرد از خود مراقبت کنند .

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی فنلاند تراکم ریز ذرات هوا در مناطق اطراف پایتخت این کشور در روز یکشنبه به شش تا ده برابر متوسط سالانه رسیده است .

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از هلسینکی ، آتش سوزی در جنگلهای روسیه تاکنون جان پنجاه و دو نفر را گرفته و به روستاهای اطراف مسکو آسیب زده است .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =