ترامپ: به خودم نمره +A می‌دهم/ به عراق و افغانستان می‌روم

رئیس جمهوری آمریکا در جریان مصاحبه خود با فاکس نیوز به سوالات زیادی درباره مساله تغییر کابینه، اسامه بن لادن و اینکه دلیلی برای گوش دادن به نوار صوتی خاشقجی نمی‌بیند، پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در جریان مصاحبه خود با فاکس نیوز روز یکشنبه گفت: من در کابینه سه، چهار یا پنج پست دارم که می‌خواهم آنها را تغییر دهم. شاید هم این تغییر فقط برای دو مورد باشد. من به انعطاف احتیاج دارم.

این اظهارنظر از سوی ترامپ در حالی صورت گرفته که گمانه زنی‌هایی درباره رفتن جان کلی، رئیس دفتر کاخ سفید و کریستین نیلسن، وزیر امنیت کشور در هفته‌های اخیر شدت گرفته است.

ترامپ در ادامه گفت، اگرچه روزهای خوبی با کلی داشته اما در برخی موارد هم از وی خوشش نمی‌آید. درباره نیلسن هم گفت که او را به شدت دوست دارد اما انتظار دارد که وی موضعی سخت‌تر داشته باشد.

ترامپ ادامه داد: نیلسن زنی بسیار باهوش است. اما من می‌خواهم سختگیرانه‌تر رفتار کنم.

رئیس جمهوری آمریکا اگرچه از تصمیمش در عدم حضور در قبرستان سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول در فرانسه دفاع کرد اما گفت، باید احترام بیشتری به کهنه سربازان در روز کهنه سربازان آمریکایی می‌گذاشت.

ترامپ هم‌چنین آدمیرال ویلیام مک‌راون، فرمانده عملیات پیگرد اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را به خاطر اینکه حامی هیلاری کلینتون و باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا است، مورد انتقاد قرار داد؛ این فرمانده بازنشسته یکی از منتقدان ترامپ است.

ترامپ همچنین به پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی پرداخت و گفت که دلیلی برای گوش دادن به نوار خاشقجی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ما یک نوار داریم. من نمی‌خواهم به آن گوش دهم. دلیلی برای این کار وجود ندارد.

زمانی که مصاحبه‌گر از ترامپ دلیل عدم تمایلش برای این کار را پرسید، رئیس جمهوری آمریکا گفت: چون این نوار بسیار دلخراش است. به من درباره آن اطلاع داده‌اند.

ترامپ در ادامه مصاحبه خود با شکبه خبری فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که تصمیم گیری‌هایش به چه صورت است، گفت:‌ درباره اینکه چگونه باید درباره موضوعی تصمیم گیری کنم، فکری نمی‌کنم. من تصمیم درست را می‌گیرم. من افراد بزرگی در کاخ سفید دارم. من با آنها گفتگو می‌کنم.

ترامپ همچنین به عملکرد خودش "A+" داد و گفت: فکر می‌کنم که کار بزرگی انجام می‌دهم. من به خودم این نمره را می‌دهم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به دنبال اصلاح قانون اساسی است برای اینکه برای سومین بار هم رئیس جمهوری آمریکا بماند، گفت: این اتفاق نمی‌افتد. فکر می‌کنم که هشت سال زمان خوبی باشد.

ترامپ همچنین از تصمیمش برای توقف صدها میلیون دلار کمک نظامی به پاکستان نیز دفاع کرده و گفت: این کشور برای آمریکا کاری نکرده و دولتش به رهبر القاعده کمک کرد تا پنهان شود.

رئیس جمهوری آمریکا گفت که قصد دارد تا برای دیدار با نیروهای آمریکایی به افغانستان و عراق برود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
    11 0
    اعتماد به سقفت منو کشته