دستیار ارشد رییس‌جمهوری اعلام کرد: ما بدنبال مذاکره با آمریکا نیستیم و هرگاه تعاملات سیاسی مبتنی بر عدالت و احترام متقابل باشد راه برای ارتباطات بهتر و تامین منافع ملی باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سیدمجتبی ثمره هاشمی عصر روز یکشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رییس‌جمهوری آمریکا مبنی بر مذاکره با ایران و اینکه آیا زمان مذاکره فرا رسیده است، اظهار داشت: باید منتظر زمان بمانیم چون سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده که اوباما آماده است در موضوع افغانستان با ایران همکاری کند.
دستیار ارشد رییس‌جمهور افزود: آمریکایی‌ها اعلام کردند در موضوع افغانستان با ایران منافع مشترک دارند و ما باید ببینیم آیا این موضوع از مجاری رسمی و دیپلماتیک هم پیگیری می‌شود یا سخنی بدون پشتوانه است.
ثمره هاشمی در پاسخ به این سوال که به نظر شما زمان مناسب این مذاکره چه وقتی است، اظهار داشت: تحولات در منطقه ما سریع و پشت سر هم اتفاق می‌افتد و تا زمانی که از مجاری رسمی چیزی تبادل نشود نمی‌توان به اظهارات رسانه‌ای دل بست.
وی تاکید کرد که ما بدنبال مذاکره با آمریکا نیستیم که درخواست مذاکره کرده باشیم و همان‌طور که همه مسئولان نظام نیز تاکید می‌کنند همه تعاملات سیاسی باید مبتنی بر عدالت و احترام متقابل باشد و هرگاه این دو مساله محقق شود راه برای ارتباطات بهتر و تامین منافع ملی باز می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82615

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =