کدام عوامل بر مدیریت بازار ارز  موثر هستند؟

ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت دلار سیر طبیعی خود را طی می‌کند.

محمدرضا پورابراهیمی گفت: خوشبختانه بانک مرکزی با مداخله خود در بازار و عدم اجتناب از اقداماتی که قبلا انجام می‌داد فضای جدیدی فراهم کرده که می‌تواند بازار را مدیریت کند و به راحتی این مسیر عملیاتی شود.

وی با اشاره به روند کاهشی نرخ ارز طی روزهای گذشته اظهار کرد:‌ اقدامات بانک مرکزی در ماه‌های اخیر بر خلاف سیاست‌های اشتباهی که در ماههای اولیه سال با آن روبرو بودیم فضای جدیدی ایجاد کرده است. از طرفی تغییر رئیس کل بانک مرکزی ظرفیتی شد برای این که تصمیمات با رویکرد جدید و متفاوتی اتخاذ شود.

وی با اشاره به افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اظهار کرد:‌ مجموع این ها در کنار بن‌بست‌هایی که عدم اجماع جهانی توسط آمریکا در ارتباط با تحریم‌های اقتصادی علیه ایران ایجاد کرده دست به دست هم داده که مسیری متفاوت از گذشته شکل بگیرد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد:‌ ما از ابتدا هم معتقد بودیم روند افزایش افسار گسیخته قیمت ارز مبنای اقتصادی ندارد. الان هم معتقدیم این عدد باید خیلی پایین‌تر از این بیاید و روی عدد فعلی که کاهش پیدا کرده هم از نظر کارشناسی حساب نمی‌کنیم و به آن اعتقادی نداریم.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =