شرط مجلس برای شفافیت آرای نمایندگان چیست؟

ایسنا نوشت: ارئیس فراکسیون شفاف‌سازی با اشاره به حمایت خود از طرح شفاف‌سازی آرای نمایندگان بر ضرورت تضمین مصونیت پارلمانی و امنیت نمایندگان پس از اعلام آرای آنها در مورد طرح‌ها و لوایح تاکید کرد.

 محمود صادقی در همایش "چالش شفافیت مجلس" که در دانشگاه شریف برگزار شد، در پاسخ به سوال دانشجویان درباره اعلام حقوق نمایندگی خود اظهار کرد: من در ابتدای دوره نمایندگی، در دانشگاه فردوسی مشهد، حقوقم را اعلام کردم. بعد از آن بود که هجمه‌ها به من شروع شد. برخی نمایندگان حتی به من هجمه فیزیکی کردند و می‌خواستند من را بزنند. آنها به خاطر اعلام حقوق پشت سر هم در جلسه علنی مجلس، تذکر ماده ۷۹ دادند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون تا پایان سال ۹۶ سامانه اعلام و انتشار علنی حقوق و مزایا باید بارگذاری می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. ما از آقای جمشید انصاری رئیس امور استخدامی در این باره توضیح خواستیم و ایشان گفت که ۴۰۰ دستگاه اطلاعاتشان را بارگذاری کردند و برخی دستگاه‌ها در ارائه اطلاعات قدری تاخیر کردند که یکی از آنها مجلس است. البته آقای لاریجانی در دیدار با فراکسیون شفاف‌سازی گفتند که آمار و اطلاعات مجلس نیز ارائه شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره میزان حقوق دریافتی‌اش نیز گفت: برخی نمایندگان از دستگاه‌های خودشان مامور به خدمت هستند و حقوق آنجا را دریافت می‌کنند. من هیات علمی دانشگاه و دانشیار هستم و حقوقم حدود ۹ میلیون تومان است اما میزان هزینه‌های دفاتر بر اساس تعداد شهرهایی که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه‌شان دارند، متغیر است. من بابت هزینه‌های دفاتر ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان دریافت می‌کنم و غیر از تهران در اسلامشهر، شهرری، لواسانات و پردیس دفاتری داریم.

214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =