پزشکیان: رشد افراد در جامعه نباید به خاطر قومیت و گرایش های سیاسی محدود شود

ایرنا نوشت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ وحدت در شرایط کنونی کشور ضروری است، گفت: این مهم در جامعه بیشتر از صحبت و مباحث تئوری به اقدام نیاز دارد.

مسعود پزشکیان روز دوشنبه در همایش ملی «مبانی گفت و گو و راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب» با بیان اینکه وحدت به معنای کلمه در زمان حاضر احساس نمی شود، بیان کرد: ایجاد فضای ناامیدی و گیردادن های بی خودی، موجب ایجاد تفرقه در جامعه می شود.
وی با بیان اینکه گفتار مسوولان با کردار آنان باید همخوانی داشته باشد، اضافه کرد: در شرایط فعلی سخنان تفرقه افکن، بزرگترین خطر برای کشور است.
پزشکیان وحدت را یکی از بزرگترین نعمت های خداوند دانست که به بشریت هدیه شده است و ادامه داد: رشد افراد در جامعه نباید به خاطر قومیت، دین، زبان، مذهب و گرایش های سیاسی محدود شود.
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم نیز در این همایش، خودبزرگ بینی را عامل اصلی برای ایجاد تفرقه در جامعه دانست و افزود: ضعف در تعامل و گفت و گو را باید در خود افراد ریشه یابی کرد.
حجت الاسلام سید ابوالحسن نواب با بیان اینکه ادیان الهی هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند، گفت: باور انسان همواره به عاملی برای استفاده ابزاری از دین منجر می شود.
وی با تاکید بر اینکه مبانی گفت و گو را باید از قرآن آموخت، اضافه کرد: جوهر ادیان آسمانی، جوهر قتل و کشتار نیست.
وی با اشاره به ضرورت اقدام عملی در ایجاد وحدت در جامعه، افزود: بدون عمل، سمینارها و همایش ها خسته کننده خواهد بود.
به گزارش ایرنا، همایش ملی «مبانی گفت و گو و راهکارهای عملی وحدت اقوام و مذاهب» به مدت 2 روز در پردیس شهر دانشگاه ارومیه برگزار می شود.
حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی نیز صبح امروز در این همایش گفت: هیچ زبان، قوم و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران موجب تبعیض در اجرای قوانین نیست و بر دیگری ارجحیت ندارد.
214219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =