رییس سازمان صمت لرستان: در هدایت سرمایه مشکل داریم

رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان لرستان گفت: بیشترین همکاری با سرمایه‌گذار را این سازمان دارد که حمایت‌ها و زیرساخت‌های لازم را برای حرکت‌های اقتصادی فراهم می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمدرضا صفی خانی  با بیان اینکه اقدامات اقتصادی بر فعالیت‌های اجتماعی تاثیرگذار هستند، اضافه کرد: با توجه به شرایطی که طی چند وقت اخیر بر فضای جامعه حاکم بود سازمان صمت با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است.

صفی خانی به شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه در کنار واحدهای تولیدی بیشترین تاثیر را بر فعالیت‌های اقتصادی داشته‌اند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: هم اکنون حرکتی که در سازمان باید پیش بگیریم حفظ ظرفیت‌های موجود، بهبود فضای کسب و کار و افزایش تولید است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار سامانه بهین یاب در استان افزایش تولید را داشته‌ایم و بنگاه‌های موجود را باید به شکل قابل‌ توجهی حمایت کنیم تا منجر به افزایش تولید و صادرات شود.

 صفی‌خانی گفت: امیدواریم بتوانیم جایگاه خود را در بازارها حفظ کرده و همزمان افزایش تولید نیز داشته باشیم.

تنظیم بازار از اهداف سازمان است

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان تنظیم بازار را از جمله اهداف این سازمان عنوان کرد و گفت: این کار در قالب طرح‌هایی از تیرماه جاری آغاز شده تا مردم دغدغه‌ای برای تامین مواد مورد نیاز خود نداشته باشند.

وی با بیان اینکه زمانی در تخصیص منابع مشکلی نداشتیم، گفت: متاسفانه در هدایت سرمایه دچار مشکل شدیم و مدیریت این بحران کار دشوار و سختی بود که توانستیم از آن خارج شویم.

این مسئول بیان کرد: در اولین اقدام پس از ورود به سازمان اتاق فکری برای برنامه‌ریزی ایجاد کردیم و مطالعات و آمایشی از استان انجام شد که آن را در قالب برنامه عملیاتی پیگیری کردیم.

 رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان ادامه داد: از دیگر اقدامات مهمی که در سازمان باید پیگیری شود توجه به ظرفیت‌های موجود است؛ قبلاً واحدهایی مانند پارسیلون و کارخانه پرس وجود داشت که هم‌اکنون راکد هستند و اولین حرکت توجه به آنها است.

وی عنوان کرد: نیروهای نساجی بروجرد از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند که هم اکنون دو برابر زمان گذشته تولید می‌کند و مشکل فروش ندارد.

داروسازی اکسیر صادر کننده دارو در کشور است

صفی‌خانی تصریح کرد: اکسیر نیز از واحدهای زیان‌ده بود که حال عمده‌ترین صادر کننده دارو در کشور محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده تخصیص‌هایی برای شهرستان‌ها به لحاظ معدنی تعریف شده است، گفت: هم اکنون با توجه به پتانسیل خوبی که پلدختر در بحث آهک دارد برای این موضوع برنامه‌ریزی شده است و مطالعاتی در جنوب این شهرستان نیز داشته‌ایم چراکه عیار آهک این منطقه بالای ۹۰ درصد است که باعث ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی اضافه کرد: در همین راستا شرکتهای ایدرو و ایمیدرو در این منطقه برای سرمایه‌گذاری حضور پیدا کرده‌اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =