خریدارانی که از خرید ملک ناامید شده‌اند!

ایسنا نوشت:‌ رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به هزینه‌های هنگفت مربوط به تامین مصالح خدمات و انرژی و گرانی دیگر عناصر و عوامل موثر در کار ساختمان، گفته، شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که برای جلب مشتری باید کیفیت خدمات و محصول را پیوسته بالا ببریم و در عین حال قیمت را ارزان‌تر کنیم.

دکتر مهدی سالاری در نشستی که با مشارکت انجمن صنفی انبوه‌سازان و سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان به منظور ایجاد تصمیمات استانی، محلی و منطقه‌ای در جهت رونق مسکن برگزار شد، اظهار کرد: انبوه‌سازی، کاری حرفه‌ای و علمی است و اگر بخواهیم در این عرصه باقی بمانیم باید از علوم روز و دانش ضمنی بهره‌مند باشیم.

وی ادامه داد: در گذشته فرصت کار، فراوان بود اما امروز باید مانند یک شکارچی ماهر به دنبال فرصت‌ها بگردیم و در آینده حتی همین فرصت‌های محدود هم در دسترس نیست و باید آنها را ایجاد کرد.

لزوم ایجاد شبکه ارزش در حوزه ساخت‌ و ‌ساز

سالاری در تشریح موانع اصلی موجود بر سر راه انبوه‌سازی و موفقیت در این زمینه، خطاب به مسئولان امور ساختمان گفت: هر یک از ما در این قضیه مقصر است اما همه به دنبال مقصر می‌گردیم. کاهش قیمت زمین از سوی دولت و به موازات آن کاهش انواع عوارض دریافتی در حوزه ساخت و ساز می تواند در رونق مسکن موثر باشد.​

سالاری ادامه داد: هم زمان با آن انبوه‌سازان باید بر علوم و فنون روز اشراف یافته و از مبانی اقتصادی و دانش مارکتینگ و برندینگ و جامعه‌شناسی نیز در کار خود استفاده کنند و به کمک سازمان نظام مهندسی و دستگاه‌های همسو، یک شبکه ارزش در حوزه ساخت و ساز ایجاد کنند تا با صنعتی‌سازی و تولید بیشتر در زمان کمتر و روی آوری به طرح‌های سبک‌سازی، مقاوم‌سازی و مصرف انرژی کمتر در ساختمان بتوانند مشتریان را از کاهش هزینه‌ها و افزایش عمر ساختمان بهره‌مند سازند.

تولید ‌واحدهای مناسب با توان مالی و ذائقه مردم

«محمدمهدی شرافت» ،رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن استان هم در این گردهمایی خواستار برخورد فعال شورای مسکن استان و اصلاح طرح تفصیلی که به گفته وی نه با پیشینه یزد سازگار است و نه آینده خوبی را نوید می‌دهد، شد.وی تولید واحدهای مسکونی با قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان را مناسب توان مالی و ذائقه اکثر متقاضیان مسکن توصیه و شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی را در جهت تحقق این نیاز دعوت به همکاری کرد. در حال حاضر تقاضا و فرصت وجود دارد اما محصولی که این قشر خریدار آن است، وجود ندارد.

بیشترین میانگین کشوری تخلفات ساختمانی در یزد

غلامعلی سفید، رییس شورای اسلامی شهر یزد دیگر سخنران این گردهمایی با بیان اینکه تشکل‌ها دولت‌ساز و کارساز و مشاورانی امین و متکی به دریای عظیم مردم هستند که باید با یکدیگر در تعامل و همکاری مستمر باشند، ادامه داد: یزدی‌ها مردمی قانون‌گرا و با انضباط هستند و در عین حال با استناد به آمارهای موجود، بیشترین آمار میانگین کشوری در زمینه تخلفات ساختمانی در یزد رخ داده که باید برای آن چاره‌اندیشی شود و در این مورد جامعه مهندسی و صنعت انبوه‌سازی، می‌توانند مشاوران خوبی برای شورای اسلامی شهر یزد باشند.

 نقش بانک مسکن در تعادل عرضه و تقاضا محور سخنان صید نبی حیدریان، مدیر شعب بانک مسکن یزد بود که وی آمادگی همکاری مجموعه مالی متبوع خود را برای همکاری در طرح‌هایی با توجیه فنی و اقتصادی اعلام کرد و اضافه کرد: با رونق مسکن که سهم ۱۲ درصدی در حوزه اشتغال دارد می‌توان در مقابله با بیکاری نیز گام‌های موثری برداشت.

ضرورت حمایت دولت و صنعتی ‌سازی مسکن

گردهمایی با ارائه تحلیل مسائل اقتصادی مسکن توسط دکتر «عباس علوی راد» کارشناس اقتصاد و رییس دانشگاه آزاد ابرکوه و سخنان «فرشید پورحاجت» دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور ادامه یافت.

به گفته‌ی  پورحاجت، حمایت دولت از بخش مسکن با کاهش قیمت زمین و کاهش عوارض دولتی دریافتی از طرح‌های انبوه‌سازی و حل هزینه‌های سنگین بیمه کارگری ممکن می‌شود.محمدحسین ماجدی، مدیر کل استاندارد استان نیز با اشاره به این که موفقیت در عرصه ساخت و ساز نیازمند مصالح با کیفیت، نیروی انسانی کارآمد، ماهر و آموزش دیده و استفاده از دانش و فناوری‌های روز است، خواستار صنعتی سازی و اتخاذ تدابیری در جهت سبک سازی ساختمان‌ها شد.

 به گفته وی، در ایران با تخریب هر مترمربع ساختمان حدود ۱.۵ تن آوار تولید می‌شود، در حالی که در کشورهای پیشرفته این رقم به کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم کاهش یافته است.

استفاده از فناوری‌های نوین گره‌گشای رکود مسکن

سعید ساعی شاهی، دبیر انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان یزد هم در جمع بندی این گردهمایی، رکود مسکن با وجود نیاز مردم را حاصل کاهش قدرت خرید آنان دانست و از اعطای تسهیلات صندوق یکم بانک مسکن به عنوان فرصتی برای رونق انبوه‌سازی نام برد.

وی کاهش بهای زمین و پایین آوردن هزینه‌های ساخت با استفاده از فناوری‌های نوین را گره‌گشای رکود مسکن خواند و خواستار همکاری همه جانبه دستگاه‌ها در جهت کاهش هزینه‌های تولید مسکن شد.ساعی شاهی همچنین از فعال بودن کمیسیون سرمایه گذاری و اقتصادی انجمن صنفی انبوه‌سازان برای جلب مشارکت متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش مسکن خبر داد.

۱۷۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    2 0
    درجایی که باران بسیارکم می بارد ایزوگام وبتون اجباری هدردادن آب و پول ملت وباعث گرانی وناراحتی است.مثلا دربلوچستان یادخانه های کاهگلی بخیرکه یک ماهه ساخته می شدوصدسال دوام داشت.مردم نه حیران بودندنه بدهکار