۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کاهش قیمت جهانی طلا 

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که به دلیل تنش های تجاری میان آمریکا و چین، سرمایه گذاران به سمت بازار دلار و اوراق خزانه داری آمریکا سرازیر شده اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود. 

در حالی که به دلیل تنش های تجاری میان آمریکا و چین، سرمایه گذاران به سمت بازار دلار و اوراق خزانه داری آمریکا سرازیر شده اند، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1220 دلار و 36 سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز به رقم 1220 دلار و 7 سنت رسید.

در حالی که به دلیل افزایش نگرانی ها از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری آمریکا و چین سرمایه گذاران سرمایه گذاری در ارزهای امن را به حضور در بازارهای پرریسک ترجیح داده اند، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی افزایش داشته است.

شاخص ارزش دلار پس از رشد حدودا 0.7 درصدی در جلسه قبل امروز ثابت ماند. ارزش سهام در بازارهای آسیایی تحت تاثیر افت شاخص ها در بازار وال استریت کاهش داشت.

تهلن لائو، تحلیلگر بازار اوراق بهادار گفت: «افزایش ارزش دلار آمریکا همچنان یک خبر منفی برای بازار طلا است، زیرا طلا کالایی است که به دلار ارزش گذاری میشود.»

قیمت طلا از زمان رسیدن به بالاترین رقم خود در ماه آوریل حدود 10 درصد افت داشته است. سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از جنگ تجاری میان آمریکا و چین و همچنین تحت تاثیر افزایش نرخ بهره اقدام به سرمایه گذاری در بازار دلار کرده اند.

سرمایه گذاران هم اکنون به نشست رهبران گروه 20 در آرژانتین چشم دوخته اند، جایی که قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با شی جینپینگ همتای چینی خود در مورد اختلافات تجاری گفت وگو کند.

دولت ترامپ گفته، چین نتوانسته در تغییر رویه های ناعادلانه خود که عامل اصلی اختلاف تجاری میان دو کشور است موفق عمل کند.

تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرده که قیمت طلا طی روزهای آینده به 1211 دلار و احتمالا به 1202 دلار در هر اونس کاهش یابد.

۲۲۳۲۲۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =