تسنیم نوشت: رئیس کل بانک مرکزی گفت:بازار متشکل فرصت برای کسانی است که اسکناس ارز و سپس حواله خود را از طریق صرافی ها به بازار عرضه کنند و به پلتفرمی تبدیل خواهد شد که بازار ارز متشکل شود.

 عبدالناصر همتی و پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات اخیر خود درباره لزوم تشکیل بازاری برای عرضه ارز به شکل نقدی و حواله گفت: صحبتی که من داشتم نتیجه بحث با کارشناسان ارزی و بازار سرمایه بود.

وی با بیان اینکه بازار متشکل ارزی باید شکل بگیرد، افزود: در خیابان و کوچه و پس کوچه ها نمی توان این بازار را شکل داد و نباید بازار غیرمتشکل داشته باشیم.رئیس شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: باید فاصله بین نرخ ارز در سامانه نیما و بازار کم شود اما باید ببینیم چگونه می توانیم این موضوع عملیاتی کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی توضیح داد بازاری که تشکیل خواهد شد، فرصتی می شود برای کسانی که اسکناس ارز و سپس حواله خود را از طریق صرافی ها به بازار عرضه کنند و به پلتفرمی تبدیل خواهد شد که بازار ارز متشکل شود.

وی درباره اینکه پیش بینی اش از آینده بازار سکه و ارز چیست، گفت: من پیش بینی کننده نیستم و بازار قیمت ها را تعیین می کند اما تاکید می کنم که ارز محصول خوبی برای سرمایه گذاری نیست و ریسک بالایی دارد.

همتی با بیان اینکه امیدوار هستیم بازار هرچه سریعتر به سمت تعادل برود، ادامه داد: فشارهای دشمن تاکنون نتوانسته موثر باشد و این افتخار را داریم که این موضوع را هدایت کنیم.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جلالی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    سلام، اقای همتی با کدام استدلال اینگونه قاطع عنوان میفرماید؟ اگر به جای کلی گویی بعضا بخشی نیز وارد جزییات شوید بهتر نیست ؟ چرا نمیخواهید که مردم متوجه عمق قضایای اقتصادی کشور باشند؟ از چه حراس دارید؟
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    0 0
    تجربه نشون داده برعکس گفته ایشان ارز محصول خوبی برای سرمایه گذاری است
  • GB ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    0 0
    ارز کالای لوکس کوچک و قابل خرید هست و لذا به مراتب کالای بهتری برای سرمایه گذاری است. این حقیقت است اما خوشحال کننده نیست.