مالدیو درباره روابط دیپلماتیک با ایران بیانیه صادر کرد

ایرنا نوشت: وزارت خارجه مالدیو طی بیانیه‌ای اعلام کرد، دولت مالدیو مذاکرات جهت ازسرگیری روابط دیپلماتیک خود با کشورهای ایران و قطر را آغاز کرده است.

به گزارش  روزنامه مالدیو ایندیپندنت، عبدالله شاهد وزیر خارجه جدید مالدیو گفت، با تشکیل دولت جدید، مالدیو برای ازسرگیری روابط با کشورهای دوست علاقه‌مند است.
عبدالله شاهد افزود: ما اصل حفظ روابط خوب با کشورهای دوست را معیار اصلی دولت مالدیو قرار داده‌ایم و خواهان داشتن روابط محکم با کلیه کشورهایی هستیم که خواستار داشتن روابط خوب با مالدیو هستند.
عبدالله شاهد که پیش از این سخنگوی پارلمان مالدیو بود گفت، گفتگوهای ازسرگیری روابط میان مالدیو با کشورهای قطر و ایران آغاز شده ‌است.
دولت پیشین مالدیو تحت ریاست عبدالله یمین بارها در حمایت از مواضع عربستان سعودی با چندین کشور بین‌الملل از جمله ایران و قطر وارد نزاع سیاسی گردید.
مالدیو بعد از قطع روابط کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر با کشور قطر در سال 2017 روابط دیپلماتیک خود با دولت قطر را متوقف کرد.
همچنین مالدیو در سال 2016 به همراه دیگر کشورهای حامی عربستان روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه مالدیو، عبدالله شاهد وزیر خارجه جدید این کشور قرار است اولین سفر خارجی خود را به کشور هند و بعد از آن به کشورهای عربستان، امارات و چین داشته باشد.
به گفته مقامات مالدیو، هدف از این سفرها جذب سرمایه برای پرداخت بدهی‌های خارجی است که اکثر حجم این بدهی‌ها به کشور چین است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    61 5
    خخخخ.دولت تدبیروامیداحمدی نژاد رو به خاطرکومورمسخره می کرد.الان به مالدیوافتخارمی کنه
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      2 1
      اینا عواقب همون سنگه که هاله نور و حامیانش انداختن تو چاه
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      4 0
      هر دو سرو پا یه کرباسن
    • US ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      3 2
      از دولت تدبیر و امید هیچ دل خوشی ندارم اما مالدیو یه کشور فوق العاده زیبا و توریسیتیه
    • CH ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      1 0
      شما اصلا متن خبر را خوندی و نظر دادی؟؟ یا فقطاز روی تتیترش ان چیزی که خودت دلت خواست را گفتی. کجا گفته دولت افتخار کرده و به دست و پای مالدیو افتاده؟؟ خود مالدیو میخواد روابطش را که قطع کرده بود دوباره برقرار کند. قضیه کومور که زمین تا اسمون فرق داشت. اون موقع کارمون به جایی رسیده بود که برای اینکه چهار تا کشور در سازمان ملل برامون رای بدند و کف و سوت بزنند بعضی ها به دست و پای جیبوتی و کومور افتادند.
  • ایران IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    29 1
    یاد علی دایی افتادم
  • محمودرضا IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    1 0
    اون پونزی رو که رو نقشه رو اسم کشورتون زده بودیم هم بیار، یادمون رفته بود کجای دنیا بودیم.
  • کوروش IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    6 0
    بگذارید ترجمه کنم،دولت جدیدی در مالدیو سر کار آمده که سعی داره با تهدید به برقراری روابط دیپلماتیک با ایران مبلغ جدیدی از عربستان رشوه بگیره.به هر حال پولی که عربستان قبلا پرداخت کرده بود به جیب مقامات دولت قدیمی رفت و مقامات جدید بالطبع سهم خودشون را مطالبه میکنند.روابط با این کشورها هیچ ارزشی نداره،دوستیشون را به بالاترین پیشنهاد به فروش میگذارند.البته این در مورد اکثر کشورها صادقه ولی نه به این شدت.