اظهارات متیس درباره لغو رزمایش آمریکا و کره جنوبی

ایرنا نوشت: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد رزمایش نظامی مشترک کشورش با کره جنوبی که برای بهار سال آینده برنامه ریزی شده است لغو نمی شود اما امکان دارد با توجه به گفت و گوهای غیر هسته ای سازی با کره شمالی، دامنه این رزمایش کاهش یابد.

  یونهاپ گزارش کرد: «جیمز متیس» در جمع خبرنگاران اظهار داشت که رزمایش مشترک سال آینده کشورش و کره جنوبی که «فول ایگل» نامیده می شود، تغییر ساختار داده شده و در سطحی نگه داشته خواهد شد که برای دیپلماسی مضر نباشد.
به دنبال نشست سران آمریکا و کره شمالی در ماه ژوئن سال جاری میلادی در سنگاپور، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا برگزاری یک رزمایش مشترک منظم با کره جنوبی برای ماه اوت و نیز یک رزمایش گسترده هوایی با آن کشور که برای ماه دسامبر امسال زمانبندی شده بود را لغو کرد.


رزمایش 'فول ایگل' که با هدف جلوگیری از هرگونه حادثه در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ 2018 کره جنوبی به تعویق افتاده بود ماه آوریل گذشته با حضور ۱۱ هزار ۵۰۰ نیروی آمریکایی و نزدیک به ۲۹ هزار نیرو کره جنوبی برگزار شد.
با توجه به اینکه 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا در پی برگزاری نشست دوم سران با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی در اوائل سال میلادی آینده است، کارشناسان تصور می کردند رزمایش «فول ایگل» لغو خواهد شد.


با این حال کارشناسان معتقدند در کنار این موضوع، نگرانی هایی نیز وجود داشت که لغو چند رزمایش نظامی مشترک توانایی نظامیان برای واکنش سریع را کاهش خواهد داد.
آمریکا و کره جنوبی هر سال به صورت منظم و معمول رزمایش‌ها و آموزش‌های خود را برای ارتقای توانایی سئول و حفظ آمادگی نظامی نیروهای ترکیبی برگزار می‌کنند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =