پذیرش بیماران عراقی در بیمارستان‌های کردستان انجام می‌شود/ گام بلند علوم پزشکی برای توسعه گردشگری سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در راستای اجرای برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به ظرفیت های موجود در کردستان پذیرش بیماران عراقی در قالب طرح توسعه گردشگری سلامت انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سیامک واحدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه گردشگری سلامت ایران نوپاست، اظهار کرد: این نوع گردشگری در ایران در مرحله شروع قرار دارد و هر رفتاری که در مجامع بین المللی باعث سلب اعتماد شود، بخش خصوصی خارجی را از همکاری با ایران دور می کند.

وی با بیان اینکه در نقشه درمان استان توسعه بخش خصوصی نیز لحاظ شده است، ‌ گفت: باید سهم بخش خصوصی را افزایش دهیم چراکه ارائه خدمت در کلینیک ها صرفاً خدمتی بهداشتی و پزشکی نیست، بلکه کمک به امنیت کشور و ایجاد نوعی سرمایه اجتماعی است که این سرمایه ای دراز مدت و ماندگار است و باعث توسعه استان و کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در خصوص توجه به افزایش استانداردهای خدمات پزشکی تصریح کرد: توجه به این استاندارد باعث ایجاد سرمایه فرهنگی و خدماتی برای کل کشور است.

واحدی گفت: مسیر توسعه گردشگری سلامت در استان کردستان نیازمند همراهی بخش خصوصی است و در این میان رسانه ها نیز در معرفی ظرفیت ها تاثیرگذارند.

وی افزود: رونمایی و فعالیت اولین رسانه حوزه گردشگری سلامت کشور در استان کردستان می تواند مسیری روشن در این خصوص بگشاید و در راستای توسعه این ظرفیت رسانه ای بالا حمایت های لازم را انجام می‌دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =