تولید و به آب انداختن چهار فروند زیردریایی پیشرفته توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشته است.

به گزارش شبکه ایران، تولید و به آب انداختن چهارفروند زیر دریایی ایران با هدف افزایش توان بازدارندگی، با بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی همراه بوده است.


در این ارتباط، نشریه فرانسوی اکسپرس گزارش داد که جمهوری اسلامی ایران دیروز یکشنبه چهار فروند زیردرایی تولید این کشور را برای افزایش توان نظامی خود به آب انداخت.


اکسپرس افزود: با به آب انداختن این چهار فروند زیردریایی شمار زیردریایی‌های ایران به 11 فروند افزایش یافته است.
در همین حال خبرگزاری فرانسه طی گزارشی نوشت: ایران چهار فروند زیردریایی را که به‌طور کامل در داخل این کشور ساخته شده، به آب انداخت.


این خبرگزاری به نقل از مقامات ایرانی نوشت: زیردریایی‌های غدیر ایران از دید سیستم راداری و رهگیری الکترونیکی نیز پنهان خواهد بود.


از سوی دیگر نشریه الشرق الاوسط چاپ لندن در این باره گزارش داد که ایران همزمان با افزایش تهدیدهای نظامی آمریکا و اسراییل علیه این کشور، چهار فروند زیردریایی ساخت داخل خود را به آب انداخت.


به نوشته این نشریه، به کارگیری این زیردریایی‌ها موجب افزایش توان نظامی در چنین شرایطی می‌شود.
خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به افزایش زیردریایی‌های ایران به 11 فروند گزارش داد: ایران پیشتر نیز زیردریایی قائم را تولید و وارد نیروهای نظامی خود کرده بود.


خبرگزاری ریانووستی روسیه نیز گزارش داد: دیروز یکشنبه 4 زیردریایی ایرانی با نام غدیر، ساخت صنایع دریایی وزارت دفاع ایران طی مراسمی به نیروی دریایی این کشور تحویل، و به‌طور رسمی به ناوگان این نیرو ملحق شد.


به نوشته ریانووستی، قابلیت قرار داشتن طولانی در زیر سطح، سونار اندازه کوچک، دستگاه کنترل عمق اتوماتیک، سیستم هدایت دستی، هیدرولیک و خودکار، قابلیت ناوبری در آبهای کم‌عمق و سیستم نوین پرتاب اژدر از جمله ویژگی‌های مهم زیردریایی‌های جدید نیروی دریایی ارتش ایران است.


ریانووستی در بخش دیگری به این نکته اشاره کرد که اسفندماه سال گذشته، علی جبار رشیدی معاون تحقیقات، فناوری و آموزش سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع ایران با اشاره به توانمندی‌های این کشور در حوزه شناورهای زیرسطحی گفته بود: ایران به دانش فنی ساخت زیردریایی‌های کلاس "مید جت" دست یافته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 82756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =