علی‌اکبر صفی‌پور در پاسخ به ادعای پیام دهکردی درباره بی‌عدالتی بنیاد رودکی در حمایت از هنرمندان و آثار هنری، تاکید کرد بنیاد رودکی هیچ هزینه‌ای از دکتر رفیعی برای تمرین و اجرای تازه‌ترین نمایش‌اش نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «شب تئاتر» شامگاه شنبه سوم آذر با اجرای پیام دهکردی و با حضور علی‌اکبر صفی‌پور مدیر، عامل بنیاد رودکی و ایوب آقاخانی، کارگردان تئاتر با محوریت فعالیت بنیاد رودکی روی آنتن رفت.

دهکردی در بخشی از این برنامه با اشاره به مبالغ دریافتی برخی از هنرمندان از بنیاد رودکی گفت: «این مبالغی که من حداقل استحصال کردم عبارتند از ۴۰۰ میلیون تومان پرداختی به آقای غریب پور، ۵۰ میلیون تومان به آقای شکرخدا گودرزی، پنج میلیون تومان به نمایش «غسالخانه» و سه تا هشت میلیون تومان برای جشنواره ارسباران. اما نکته اینجاست که بقیه اهالی تئاتر چه کسانی هستند؟»

او ادامه داد: «سخنانی که می‌گویم حاصل ارزیابی و جلسات متعددی است که با اهالی تئاتر داشته‌ام. به عنوان مثال بنیاد رودکی، ۱۱ شب تالار آینه را به صورت رایگان در اختیار تمرین نمایش «الیور توئیست»، کار آقای پارسایی می‌گذارد که پرفروش‌ترین نمایش تاریخ تئاتر ایران است. اما با آقای دکتر علی رفیعی که یگانه مرد تکرارناشدنی تئاتر است، هیچ همکاری جز رفتارها و رویه بروکراتیک مرسوم،  نشده است. بحث من این است که اگر بودجه هست چرا عدالت نیست؟ اگر کمک هزینه‌ای شده چرا تنها به چند کارگردان، البته مقصود ما این نیست که چرا به استاد غریب‌پور کمک شده است، بلکه علت نبود عدالت چیست؟»

علی‌اکبر صفی‌پور در پاسخ به سوالات دهکردی، ضمن تاکید بر اینکه نباید زود قضاوت کرد، توضیح داد: «تالار آینه سه ماه است که در خدمت آقای دکتر رفیعی است و ایشان بدون پرداخت هزینه‌ای بی‌وقفه مشغول تمرین هستند. الان که در خدمت شما هستم، همکاران من در بنیاد رودکی تا صبح آفیش شده‌اند تا تجهیزات دکور نمایش آقای رفیعی در تالار وحدت نصب شود تا روز چهاردم آذر باید کارشان انجام شود. ضمن آنکه برای اجرای دو ماه در تالار وحدت هیچ هزینه‌ای از ایشان دریافت نشده و این وظیفه‌ای است که بنیاد رودکی در قبال ایشان دارد. خواهش می‌کنم اطلاعات را دقیق بیان کنید.»

او درباره تمرین نمایش «الیور توئیست» به کارگردانی حسین پارسایی نیز گفت: «۱۱ تمرین برای کاری که ۱۲۰ شب در تالار وحدت اجرا شده است به این نمایش اختصاص داده‌ایم که جمع هزینه آن دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. آقای پارسایی برای اجرای ۱۲۰ شب در تالار وحدت، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به همین بنیاد رودکی پرداخت کرده است، جمع درآمد ما در سال ۹۶ از تئاتر فکر کنم حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود. از این میزان درآمد اگر مبلغ دریافتی از نمایش «الیور توئیست» را کم کنیم، چه میزان باقی می‌ماند؟»

مدیرعامل بنیاد رودکی تاکید کرد که در شش ماه نخست امسال، درآمد این بنیاد به ۴۰۰ میلیون تومان نرسیده و بخش عمده اجراهای‌شان رایگان بوده است.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =