۰ نفر
۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

اغلب هنگامی‌که در سفر هستیم به این فکر می‌کنیم که چه تفریحی انجام بدهیم تا خاطراتی خوش و به‌یادماندنی خلق کرده باشیم و این یکی از دغدغه‌های ما در سفر است. حال اگر هنگام سفرهای نوروزی و روزهای آغازین سال باشد اهمیت این موضوع چند برابر می‌شود.

تیم فاینداتور شما را راهنمایی می‌کند تا بهترین تفریحات در سفر به سه کشور محبوب ترکیه، امارات و هند که تورهای نوروزی پرطرفدار فاینداتور هستند را انتخاب کنید.

بهترین تفریحات نوروزی در تور ترکیه

اتوبوس‌های گشت شهری ترکیه اتوبوس‌هایی مخصوص بازدید از اماکن دیدنی و تفریحی به همراه راهنمایانی هستند و پیوسته مسافران را جابه‌جا می‌کنند. گردشگران در هر مکان دیدنی که مایل به تماشای آن باشند، پیاده شده و ادامه‌ی مسیر را با اتوبوس دیگری می‌پیمایند. در سفر به استانبول این اتوبوس‌ها در میدان تکسیم و مسجد سلطان احمد همیشه حضور دارند.

سفر تفریحی با بسفروس: بسفروس نوعی قایق تفریحی لوکس است که با سوار شدن بر آن می‌توانید ساعاتی را در آرامش سپری کنید. این قایق‌ها با ورود تورهای نوروزی استانبول شلوغ می‌شوند و لازم است از قبل اقدام به رزرو آن‌ها بکنید.

حمام‌های ترکی را از دست ندهید: در ترکیه بناهای تاریخی زیادی خواهید دید که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند در کنار تماشای این اماکن تاریخی مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد و برج گالاتا از حمام‌های ترکی غافل نشوید. در واقع از لوکس‌ترین تفریحات در ترکیه حمام کردن در حمام‌های ترکی آن است که تعداد زیادی از آن در شهر استانبول وجود دارند. شستشو و نظافت در حمام‌های ترکی به سبک عثمانی انجام می‌شود و بعد از حمام می‌توانید از ماساژهای مخصوص نیز بهره ببرید و سرحال شوید.

اسب‌سواری: در اطراف استانبول ترکیه زمین‌ها و اماکنی برای آموزش اسب‌سواری در نظر گرفته‌شده است. لذت اسب‌سواری در دشت‌های سبز و تماشای مناظر زیبای ترکیه را هرگز از دست ندهید.

بالن‌سواری: بدون هیچ ترسی سوار بر بالن شوید و از میان دره‌ها و کوه‌ها بگذرید و بی‌نظیرترین مناظر ترکیه را از فراز آسمان تماشا کنید.

پاراگلایدینگ: این تفریح ماجراجویانه را می‌توانید به تنهایی و یا (اگر سابقه‌ی پرواز ندارید) به همراه یک مربی حرفه‌ای انجام دهید و به‌آرامی در آسمان پرواز کنید.

کباب‌ترکی: در پایان باید گفت که خوردن کباب‌ترکی واقعی را فراموش نکنید که بهترین آن‌ها در استانبول ترکیه به فروش می‌رسند.

نوروز کجا می روید؟

بهترین تفریحات نوروزی دبی

شهر دبی به دلیل تنوع تفریحات و جاذبه های دیدنی عجیب و غریب خود در بین گردشگران دنیا مشهوراست. اما مهمترین و جالب ترین تفریحات در تور نوروزی دبی:

فلای بُرد: بی‌شک هیجان‌انگیزترین تفریح در دبی فلای برد است که در آن با موتور جتی کوچکی که به پاهای شما بسته می‌شود بر روی آب پرواز می‌کنید. در فلای برد باید بتوانید تعادلتان را خوب حفظ کنید تا  لذت بیشتری ببرید.

پاراموتورینگ: در پاراموتورینگ به همراه خلبان با موتوری کوچک، رؤیای پرواز شما به حقیقت می‌پیوندد. از این تفریح در ایام نوروز به دلیل وزش بادهای ملایم بهاری، استقبال بیشتری می‌شود و هیجان بیشتری هم دارد.

لُژ سواری: اگر در سفر نوروزی‌تان به دبی هوس برف بازی کردید، می‌توانید به برج العرب رفته و در سرسره‌های پیج در پیچ سرزمین یخی و برفی آن لُژ سواری کنید.

بالن‌سواری: در دبی می‌توانید بالن‌سوار شوید و بر فراز ریگزارهای سرخ پرواز کنید. بالن‌ها در دبی تا ارتفاع 1200 متر اوج می‌گیرند.

سقوط آزاد: در تور نوروز دبی برای بالا بردن آدرنالین خونتان می‌توانید سقوط آزاد و پریدن از هواپیما در ارتفاع بالا را تجربه کنید.

هلیکوپتر سواری: در دبی می‌توانید سوار بر هلیکوپتر شوید و بر فراز شهر پرواز کنید. به یاد داشته باشید که در طول این تفریح هیجان‌انگیز هدفون را از گوش‌هایتان جدا نکنید تا صداهای اطراف آزارتان ندهد.

سرخوردن در حباب: بی‌شک نام پارک آبی آکوآونتچر دبی را شنیده‌اید، پارکی سراسر هیجان اما در جالب‌ترین بخش آن حباب‌های پلاستیکی بزرگی وجود دارد که درون آن‌ها آب و کف ریخته‌اند. شما به میان این حباب می‌روید و روی سرسره‌های آبی حرکت می‌کنید، این تفریح، هیجانی شیرین است که بی‌شک برایتان تکرار نخواهد شد.

کایت سرفینگ: کایت سرفینگ یا موج‌سواری تفریحی است که در سواحل آرام و کم‌عمق دبی گردشگران را به‌سوی خود می‌کشاند. برای لذت بردن از کایت سرفینگ وزش باد و یک قایق کوچک که بادبانی بر آن نصب‌شده کافی است تا شما سوار بر آب شوید و لذت ببرید.

شن سواری: بهترین تفریحی که در هنگام صبح در دبی می‌توانید، انجام دهید شن سواری است. یک ‌تخته‌ی شن سواری اجاره کنید و سوار بر شن‌ها از تپه‌های کوتاه شنی عبور نمایید.

نوروز کجا می روید؟

بهترین تفریحات نوروزی هند

شاید در نظر اول این سوال پیش به ذهن شما برسد که در تور هندبه جز جاذبه های تاریخی- فرهنگی چه جاهای دیدنی و چه فعالیت هایی وجود دارد که بتوانید از سفر نوروزی به هند لذت ببریم؟؟ پاسخ سوال شما در ادامه مطلب است:

قطار سواری: درست متوجه شدید، قطار سواری یکی از جالب ترین قسمت های سفر شما در تور هند است. کشور هند راه‌آهن قدیمی و گسترده‌ای دارد. سوار شدن قطارهایی که ظاهر مناسبی ندارند و حتی مسافرانش نیز بدون نظم بر آن سوار می‌شوند، تجربه‌ای جدید برایتان خواهد بود.

قایق‌سواری: قایق‌سواری هیجان‌انگیز در آب‌های سفید رودخانه‌ی مادی در گوا یکی از علاقه‌مندی‌های گردشگران ماجراجو در این سرزمین است.

اسکوتر آبی: در این تفریح بر اسکوتری با موتور قوی سوار می‌شوید. باید دستانتان را محکم به فرمانش (شبیه فرمان موتور است) بگیرید چون تنها تکیه‌گاه شما تنها همین فرمان است. این تفریح که آدرنالین خونتان را تا حد زیادی افزایش می‌دهد حدود 20 دقیقه طول می‌کشد.

جشنواره‌های رنگین: یکی از بهترین و زیباترین تفریحات هند جشنواره‌هایی است که به مناسبت‌های مختلف چندبار در سال برگزار می‌شود. عروسک‌هایی بزرگ با رنگ‌های تند و شاد در خیابان‌ها حرکت می‌کنند و گروهی در کنارشان موسیقی می‌نوازند و می‌رقصند.

پاراسیلینگ: تفریح هیجان‌انگیز پاراسیلینگ در سواحل هند بسیار محبوب است. تفریح به این صورت است که شما سوار بر چتری که با طناب به یک قایق موتوری وصل است، می‌شوید و با موتوری مخصوص به آسمان پرتاب می‌شوید. قایق موتوری حرکت می‌کند و چتر نیز به جلو کشیده می‌شود و شما همانند پرندگان در آسمان پرواز می‌کنید.

اسکی روی آب: بر روی تخته‌ی اسکی سوار می‌شوید ولی باید با طناب به قایقی موتوری وصل شده و روی آب‌کشیده شوید. برای این تفریح لازم است که در شنا هم مهارت داشته باشید.

پارک ساحلی اویستر: این پارک که در دهلی قرار دارد از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین پارک‌های آبی آسیاست. وجود استخرهای مختلف و سرسره‌های متنوع و انواع تفریحات در این پارک آن را از سایر پارک‌های آبی متمایز کرده است.

پارک کودکان دروازه هند: اگر در سفر نوروزی‌تان به هند کودکی همراه شما است این پارک را از دست ندهید زیرا امکانات و تفریحات متنوعی دارد.

روستای دیلی هات: اگر به دنبال بازار بزرگ صنایع‌دستی، انواع غذاها و ادویه هستید، حتماً به این روستا بیایید و از بازار آن‌ که در فضای باز است حسابی خرید کنید.

اگر قصد سفر در ایام نوروز و تعطیلات پیش رو را دارید از همین حالا برنامه ریزی کنید تا بهترین و مناسب ترین تورهای خارجی را که در سایت فاینداتور ارائه می شود انتخاب کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 827922