مسیر سبز گمرکی برای چه کالاهایی باز می‌شود؟

فارس نوشت: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ما برای مواد اولیه، لوازم یدکی و کالاهای سرمایه‌ای به شرط رعایت قانون و مقررات فرش قرمز و یا به تعبیر همکاران گمرکی، مسیر سبز مهیا می‌کنیم، اما در این مسیر نباید سخت‌گیری‌های خارج از قانون انجام داد.

فرهاد دژپسند اظهار داشت: این سازمان پیشتاز هموارسازی مسیر توسعه و تولید و نیز افزایش سهم تجارت بین‌الملل در اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد گفت: برای اینکه سهم مان را در همه حوزه ها بویژه اقتصاد داخلی و بین الملل افزایش دهیم  نیازمند نقش پررنگ گمرک هستیم و در همین راستا گمرک باید به ابزار گویا و هوشمند مجهز باشد و عملکرد آن طوری باشد که رضایت مردم و فعالان اقتصادی را در پی داشته باشد.

اگر ما از نظر جمعیت و مساحت ۱.۲ جمعیت جهان را در اختیار داریم، باید سهم‌مان در اقتصاد بین‌الملل نیز متناسب با این آمار باشد و برای رسیدن به این جایگاه، باید به نقش گمرک توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گمرکات باید حافظ منافع ملی و اقتصادی باشند، تاکید کرد: گمرک از یک سو باید موجب تسهیل در امور نیازمندی‌های تولید داخل باشد و از طرف دیگر مسیر عبور موانع تولید داخلی را مسدود کند.

وی تاکید کرد: ما برای مواد اولیه، لوازم یدکی و کالاهای سرمایه‌ای به شرط رعایت قانون و مقررات فرش قرمز و یا به تعبیر همکاران گمرکی، مسیر سبز مهیا می‌کنیم، اما در این مسیر نباید سخت‌گیری‌های خارج از قانون انجام داد.

دژپسند با بیان اینکه یکی از برنامه های مهم رئیس جمهور، مبارزه با قاچاق است، تاکید کرد: یکی از درگاه‌های مبارزه با قاچاق، گمرک است و این سازمان باید برای دستیابی به این هدف به بروزترین ابزار الکترونیک تجهیز شود.

۱۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =