بررسی ویژگی جدید استفاده از ژست‌های حرکتی در نسخه جدید رابط کاربری هواوی EMUI 9.0

رابط کاربری اندرویدی EMUI 9.0 تفاوت‌های بسیار مفید و جدیدی با نسخه‌های قبل دارد که در یکی از بهترین‌های آن استفاده از قابلیت‌های جدید FullView برای نمایشگر دستگاه است.

در این ساختار جدید تلاش بر آن شده تا تقریباً همه اعمال کاربران تنها با استفاده از ژست‌های حرکتی انجام شود و عملیاتی مانند استفاده از دکمه‌های فیزیکی و کلیک روی گزینه‌های جابجایی بین منوها به صورت کامل حذف گردد. البته این تنها ویژگی مثبت رابط کاربری جذاب و متحول شده هواوی نیست و در ادامه به موارد بیشتری اشاره می‌کنیم.

عملکرد بهتر در هنگام استفاده از گوشی با یک دست

احتمالا برای‌تان پیش آمده داخل اتوبوس یا مترو باشید و نیاز مبرم به استفاده از گوشی خود پیدا ‌کنید، در این حالت باید این امکان وجود داشته باشد که همه عملیات مدنظر تنها با یک دست انجام شود. این روزها نمایشگر گوشی‌ها بسیار بزرگتر از قبل شده‌اند و به همین خاطر شعاع حرکتی انگشت شست دست ما نمی‌تواند همه صفحه نمایش را به صورت کامل پوشش دهد. این اتفاق هنگام استفاده از نرم‌افزار مرورگر وب و شبکه‌های اجتماعی آزاردهنده‌تر است؛ زمانی که بخواهید بین نرم‌افزارها جابجا شوید داستان به مراتب سخت‌تر خواهد شد.

در نسخه جدید EMUI تدبیری ویژه برای این موضوع اندیشیده شده و می‌توان با کشیدن انگشت خود از یکی از کناره‌ها به سمت مرکز نمایشگر، بین نرم‌‎‌افزارهای در حال کار خود جابجا شده و در آنجا نیز کنترلی کامل بر دستگاه‌ خود داشت.

حذف دکمه‌های ناوبری در زیر نمایشگر

تا چندی پیش دکمه‌های حرکتی به صورت فیزیکی روی گوشی‌ها قرار می‌گرفتند که بعد از آن به صورت نرم‌افزاری و در داخل سیستم‌عامل جای داده شدند. اما به عقیده بسیاری از کاربران، اشغال همین محدوده کم از نمایشگر نیز می‌تواند باعث پیچیدگی شود؛ چرا که جابجایی این منو در حالت‌های مختلف نمایش صفحه و کار با نرم‌افزارها، تنها زحمت کار با آن را بیشتر می‌کند.

در این حالت یک راه حل خوب بهره‌گیری از ژست‌های حرکتی است که با وجود اینکه فضایی از صفحه نمایش دستگاه را اشغال نمی‌کند، در همه جای سیستم‌عامل به صورت یکسان و ثابت قرار داشته و استفاده از آنها می‌تواند بسیار سریعتر و دلپذیرتر باشد. شما یک صفحه نمایش کامل را می‌خواهید و استفاده از این تکنیک جدید می‌تواند آن را به شما بدهد.

قابلیت‌های فوق در نسخه EMUI 9.0 عرضه شده و در حال حاضر روی گوشی‌های جدید هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما با بروزرسانی‌های انجام شده برای دیگر دستگاه‌ها نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =