سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی شهرستان ازنا در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان مسائل و چالشهای زیست محیطی این شهرستان را بررسی و در این خصوص به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این نشست صمیمی که به میزبانی فعالین و انجمن های زیست محیطی شهرستان ازنا برگزار گردید، ابتدا نمایندگان تشکل های زیست محیطی مسائل، موضوعات و دغدغه های زیست محیطی مربوط به حوزه این شهرستان را بصورت کامل بیان و  مطالبات خود را در این خصوص مطرح نمودند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در ادامه این نشست ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و تقدیر از برگزار کنندگان این نشست صمیمی گفت: چالشهای زیست محیطی که امروزه با آنها دست به گریبان هستیم بخاطر بی مهری هایی بوده که در گذشته نسبت به محیط زیست صورت گرفته و امروزه ما با خشم طبیعت روبرو هستیم ولی هنوز هم جای امیدواری هست چون که آگاهی مردم نسبت به گذشته افزایش یافته و حساسیت و دغدغه آنها نسبت به مسائل زیست محیطی بالا رفته است و تجربه نشان داده هرکجا که مشارکت مردمی بوده و مردم پای کار بوده اند توانسه اند مشکلات را پشت سر بگذارند و نتایج خوبی بگیرند.

مهراد فتحی بیرانوند گفت: بنا بر نشستی که با اعضای شورای هماهنگی سمن های محیط زیستی استان داشته ایم مقرر شد که نسشت هایی با فعالین و انجمن های زیست محیطی در سطح همه شهرستانهای استان با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان برگزار گردد تا مسایل را بصورت ریزتر و دقیق تری مورد بررسی و پایش قرار داده و  نتایج بهتر و ملموس تری از این جلسات گرفته شود.

انتقادات به محیط زیست خارج از وظایف است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان دارای یک سری وظایف قانونی مشخص بوده و ما نیز بر همین اساس وظایف خود را انجام خواهیم داد و بسیاری از انتقادات که به محیط زیست وارد است خارج از وظایف قانونی ما بوده و مربوط به دستگاههای اجرایی دیگری است که باید با نگاه جامع تر و واقعی تری نسبت به مسائل برخورد نماییم.

فتحی بیرانوند درخصوص سوال مربوط به مرکز دفن پسماندهای صنعتی در ازنا گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با قوت و جدیت ملاحظات زیست محیطی خود را درچارچوب قانون انجام خواهد داد و مطمئن باشید که سلامت مردم و محیط یست برای ما از اهمیت ویژه ای برخودار است.

ایشان در خصوص صنعت فروآلیاژ هم گفت که مدیریت و کارشناسان محیط زیست این شهرستان موظف هستند پایش مستمر و جدی در این خصوص داشته و اقدامات لازم را درخصوص رفع نواقص و بهبود وضعیت زیست محیطی این واحد انجام دهند.

ایشان در مورد صدور پروانه شکار در استان گفت: امسال برای سه گونه پرنده  کبک، تیهو و کبوتر دستور العمل مجوز شکار صادر شده و این اداره کل نیز براساس همین دستورالعمل اقدام نموده است.   

مهرداد فتحی بیرانوند در مورد سوالی در خصوص کمبود امکانات و تجهیزات پاسگاههای محیط بانی گفت: یکی از مشکلات و سختی های کار ما هم کمبود نیرو و امکانات است که باید مجوز های استخدام  نیرو و اعتبارات لازم به این اداره کل اختصاص یابد تا بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم ولی با این وجود هم توانسته ایم  برای پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا یک پاسگاه محیط بانی مجهز افتتاح کنیم و اقدامات خوبی را درخصوص ساخت و بهسازی  آبشخورهای این منطقه انجام دهیم.

پیگیری در راستای ثبت منطقه سد خروشان بعنوان صید و شکار ممنوع

مدیرکل حفاظت محیط زیست درخصوص سد خروسان گفت: پرونده این تالاب تشکیل و  شاخص های آنها بررسی شده و در حال گذراندن مراحل اداری و اجرایی می باشد و این اداره کل بطور جدی پیگیر این موضوع است که این منطقه را  ابتدا بعنوان منطقه شکار و صید ممنوع  ثبت نماید.

وی در خصوص تصرفات و تخلفات مربوزط به حوزه شکار و صید در منطقه پناهگاه حیات وحش سفیدکوه ازنا نیز گفت: این اداره کل حساسیت ویژه ای نسبت به حفظ حیات و حش و تنوع زیستی دارد  و در همین راستا دوربین های مداربسته مجهزی جهت  پایش دقیق تر این منطقه،  نصب خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 828523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =