اعتراف صهیونیست‌ها به شکست مفتضحانه در یک عملیات علیه حزب‌الله پس از ۱۲ سال

فارس نوشت: کماندوهای صهیونیست در جریان جنگ ۳۳ روزه عملیاتی را علیه یک فرمانده حزب الله صورت دادند که با پاتک نیروهای حزب الله به یک شکست مفتضحانه تبدیل شده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۱۲ سال از جنگ ۳۳ روزه لبنان در سال ۲۰۰۶، به یکی از عملیات‌های ناموفق خود اعتراف کرد که در جریان آن صهیونیست‌ها شکست سنگینی متحمل شدند.

به نوشته پایگاه خبری الاعلام الحربی به نقل از سایت اسرائیلی واللا، ۹۲ کماندوی نیروی دریایی رژیم صهیونیستی از یگان کماندویی «شیطت ۱۳» برای دستگیری یکی از فرماندهان حزب‌الله در نزدیکی شهر «صور» وارد حومه این شهر شدند و در زمان تعیین شده توانستند خود را به خانه فرد مورد نظر برسانند؛ اما کسی را در داخل خانه پیدا نکردند.

بنا به این گزارش، در این لحظه کماندوهای اسرائیلی در کمین نیروهای مقاومت گیر افتاده بودند و لحظاتی بعد بارانی از گلوله و خمپاره به سمت آن‌ها سرازیر شد که ده زخمی از صهیونیست‌ها بر جای گذاشت که دو تن از آن‌ها در وضعیت وخیم به سر می‌بردند.

پس از کمین نیروهای حزب‌الله، فرمانده صهیونیستی به نیروهایش دستور داد به سمت ساحل عقب‌نشینی کنند که در جریان فرار نیز دو تن از صهیونیست‌ها هدف گلوله قرار گرفته و زخمی شدند.

به نوشته این سایت عبری‌زبان، دو بالگرد نیروی هوایی اسرائیل از نوع «یعسور» خود را به ساحل شهر «صور» رساندند تا در این شرایط سخت و ترس از هدف قرار گرفتن بالگردها، صهیونیست‌ها را انتقال دهند.

«عمیر پرتس» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی در خصوص این عملیات که موافقت خود را در خصوص انجام آن اعلام کرده بود، به سایت واللا گفت: «عملیات بسیار پیچیده بود، یک عملیات تاکتیکی صرف نبود بلکه دارای وزن استراتژیکی بسیار بالایی بود».او گفت: هنگامی که با چنین عملیات پیچیده و در سطح بالایی موافقت می‌کنید باید احتمال بدهید که همه چیز طبق برنامه پیش نرود... بالگردها نقش مهمی در این عملیات داشتند؛ مخصوصا در لحظاتی که در سرزمین دشمن غافلگیر می‌شوید یا اشتباهی رخ می‌دهد.

۲۳۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 829087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =