20 فیلم بلند و 16 فیلم کوتاه از 24 کشور در بخش مسابقه جهانی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم مونترال در کانادا حضور دارند.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم‌هایی از ایالت کبک و فیلم‌های فرانسوی حضوری قوی در بخش مسابقه این دوره جشنواره مونترال دارند و سینمای آمریکا هم با دو فیلم رقابت می‌کند.

با این حال، مطرحترین فیلم‌های حاضر در جشنواره مونترال سی و چهار در بخش خارج از مسابقه حضور دارند.

از جمله این فیلم‌ها می‌توان به «پرنسس مونپانسیه» به کارگردانی برتران تاورنیه کارگردان فرانسوی اشاره کرد که فیلم اختتامیه جشنواره است؛ همین طور «فلامینکو، فلامینکو» کارلوس سائورا که اولین بار در دنیا نمایش داده می‌شود، «بعد از ظهرهای من با مارگریت» به کارگردانی ژان بکر و فیلم چینی «یک زن، یک اسلحه و یک مغازه رشته فرنگی» به کارگردانی ژانگ ییمو.

درام خانوادگی «دوازده و سی» به کارگردانی جف لیپسکی و «سرزمین فضانوردان» ساخته کارل کولپیرت نمایندگان سینمای آمریکا در بخش مسابقه فیلم‌های بلند هستند. دیوید آرکت در فیلم دوم نقش یک آهنگساز از دور خارج شده را بازی می‌کند که اکنون راننده لیموزین است.

فرانسه چهار فیلم «عروسی سه‌طرفه» ژاک دویون با بازی پاسکال گرگوری، ژولی دوپاردیو و لویی کارل، «نانرل، خواهر موتسارت» رنه فره درباره خواهر بزرگ وولفگانگ آمادئوس موتسارت، «Tête de turc» پاسکال البه درمورد نوجوانی گرفتار خشونت‌های حوه شهر و «میراث گمشده» کریستین لارا را به بخش مسابقه فرستاده است.

کانادا هم دو فیلم در بخش مسابقه دارد؛ «مسیر 132» لویی بلانژه که فیلم افتتاحیه جشنواره است و «دروغ‌های خاموش» به کارگردانی ژولی ایوون.

سه فیلم ژاپنی و دو فیلم آلمانی هم برای دریافت جوایز رقابت می‌کنند و From the Waist On by به کارگردانی جانفرانچسکو لازوتی پرچم ایتالیا را بالا می‌برد. فیلم‌هایی از مکزیک، نروژ، هلند، روسیه و لهستان دیگر رقبای بخش مسابقه فیلم‌های بلند هستند.

امسال در مجموع 430 فیلم از 80 کشور در جشنواره جهانی فیلم مونترال به نمایش درمی‌آیند که 277 فیلم بلند در میان آنهاست.

مونترال در دوره سی و چهارم خود نیز با مشکل نبود فیلم‌های مطرح هالیوودی و فیلم‌های هنری از فیلمسازان سرشناس روبروست. واقعیت این است که این موقع سال چنین فیلم‌هایی بیشتر به سوی جشنواره‌های تورنتو و ونیز گرایش دارند.

سرژ لوسیک، رئیس جشنواره مونترال پیش از آنکه خبرنگاران حاضر در نشست مطبوعاتی فرصت سئوال کردن پیدا کنند، گفت: «می‌دانم یکی از سئوال‌هایتان این است که چه ستاره‌هایی امسال به مونترال می‌آیند» اشاره او به این ایراد همیشگی به جشنواره مونترال بود که حضور چهره‌های سرشناس در آن پررنگ نیست.

لوسیک گفت ناتالی بای بازیگر فرانسوی و استفانیا ساندرلی بازیگر ایتالیایی برای دریافت جوایز یک عمر دستاورد به مونترال سفر خواهند کرد و ژرار دوپاردیو هم یک کلاس پیشرفته برگزار می‌کند.

بیل اوگوست کارگردان دانمارکی رییس هیئت داوران بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم مونترال است که 26 اوت تا ششم سپتامبر (چهارم تا 15 شهریور) برگزار می‌شود.

ورایتی / 10 اوت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =