خودروهای لوکس یکی یکی از بازار ایران خارج می شوند.

مریم نعیمی:خودروهای لوکس یکی یکی از بازار  ایران خارج می شوند.این  خبر را می توان خبری ناخوشایند برای متقاضیان خودروهای لوکس و خبری خوشایند برای خودروسازان داخلی دانست.

توقف و کاهش مراودات تجاری ابتدا از سوی شرکت بنز یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز جهان در فرودین ماه سال جاری اعلام شد ، اما با نزدیک شدن به نیمه دوم سال، دو شرکت BMW و تویوتاموتورز نیز از توقف صادرات محصولات خود به ایران خبر دادند. براساس خبر منتشر شده از سوی شرکت تویوتاموتورز این شرکت صادرات خود به ایران را از دو ماه پیش ( ژوئن) متوقف کرده و این روند تا اطلاع ثانویی ادامه خواهد داشت.

از سوی دیگر شنیده ها حکایت از آن دارد که شرکت BMW نیز همانند تویوتا و بنز توقف صادرات به ایران را در دستور کار خود قرار داده و زمان از سری گیری مراودات تجاری خود با ایران را نامشخص خوانده است.

ظاهرا تغییر مناسبات تجاری میان ایران و کشورهای مذکور توقف صادرات خودرو به کشور را به همراه داشته است که با این شرایط می توان گفت احتمال قطع صادرات و یا کاهش مراودات تجاری از سوی سایر خودروسازان نیز دور از ذهن نخواهد بود.

اقدام صورت گرفته از سوی شرکتهای مذکور در حالی است که چندی پیش ایرج ندیمی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت صنایع و معادن، خبر از تغییر موازنه تجاری با برخی از کشورها داده و حتی توقف ثبت سفارش خودرو را نیز به این تغییرات نسبت داده بود.

با توجه به اظهارات مطرح شده از سوی  معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت صنایع و معادن می توان گفت شرکتهای تویوتا و BMW پیش از تعیین موازنه های جدید از سوی وزارت صنایع و معادن اقدام به توقف صادرات خودرو به ایران کردند تا به این طریق یک قدم از این وزارتخانه جلو باشند.

به گفته شیوری هاشیموتو سخنگوی تویوتا توقف صورت گرفته با توجه به جو بین المللی فعلی صورت گرفته و شرکت تویوتا برای تصمیم گیری در آینده به پیگیری تحرکات در سازمان ملل متحد ادامه می دهد.

تایید خبر توقف صادرات از سوی سخنگوی شرکت تویوتا موتورز در حالی است که سرپرست بازاریابی نمایندگی شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن در ایران خبر از عدم ابلاغ رسمی توقف صادرات تویوتا به ایران  داده و عنوان می کند که از طریق خبرگزاری های ژاپنی از خبر مذکور را  مطلع شده است.

شهبازی مدیر بازاریابی شرکت ایرتویا در ادامه در خصوص چگونگی خدمات رسانی به خودروهای که تااکنون وارد بازار شده اند می گوید:با وجود انتشار بیانیه امروز تویوتا همچنان فروش محصولات این شرکت در ایران ادامه خواهد یافت و مشتریان نگران بحث خدمات پس از فروش و قطعات یدکی نیز نباشند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۱
    0 0
    شرکت های داخلی با این ماشین های بی کیفیت شون برن خوش باشن
  • بدون نام IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۱
    0 0
    به جهنم
  • بدون نام IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۱
    0 0
    یاریس و کرولا از کی ماشین لوکس شده اند که ما خبر نداشتیم!!! ما پول خرید BMW وبنز را نداریم با این تعرفه هایی که گذاشته اند. اما از دیدن آن درخیابانها حداقل حظ بصری می کردیم....حیف
  • بدون نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۱
    0 0
    همون پرايدو سمند خوبه خيليم بهتر از بنز و بي ام و. هستش ... الَكي! راستي چرا نظرات من سانسور ميشه تو اين سايت ؟
  • tarane IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۸/۲۸
    0 0
    باید بیشتر تو ضمینه جهانی سازی تو ایران کار بشه ممنون