مهدی مهدوی کیا

آرام و با همان متانت همیشگی.شمرده شمرده پاسخ سوالات را می دهد و در واکنش به سوالاتی که در مورد وحید هاشمیان و علی دایی می شود می گوید:«آنها دوستان خوب من هستند اما در مورد کارها و اتفاقاتی که برای آنها افتاده باید خودشان تصمیم بگیرند.»
مهدی مهدوی کیا چند روز قبل از بازی حساس استیل آذین با استقلال گفت و گوی کاملی را با خبر آنلاین انجام داده است.گفت و گویی که کیا در آن درباره استیل آذین،استقلال،شرایط خودش،تیم ملی و البته اختلاف دایی و مایلی کهن حرف زده است.«اظهار نظر زیادی در این مورد نمی توانم بکنم.آنها خودشان بهتر می دانند که راه و چاه کدام است.»
اما به نظر اختلاف آنها لطمه زیادی به بدنه ورزش،باشگاه آنها و خودشان می زند؟
در اینگونه مسائل من تمام سعی ام را می کنم که دخالت نکنم.اظهار نظر در این مورد اصلا در حیطه وظایف من نیست اما فکر می کنم آرامش همیشه به نفع فوتبال کشور است.
مهدوی کیا پس از یازده سال برای دومین فصل است که بازی کردن در لیگ برتر را تجربه می کند.دل کندن از فوتبال آلمان به نظر کمی سخت است.چون وحید هاشمیان هم همان طور که بارها در اخبار آمده برای آمدن به ایران امروز و فردا می کند.به عنوان دوست قدیمی هاشمیان و اینکه شما پیش از او به ایران بازگشتید توصیه ای برای او ندارید؟
وحید دوست خیلی خوب من است و ما همیشه با هم در تماس هستیم.ولی این یک مسئله شخصی است و من نمی توانم در کار وحید دخالت کنم.او خودش بهتر می تواند دراین مورد تصمیم بگیرد که فوتبالش را ادامه بدهد یا نه.چون طبق گفته خودش قرار بود وحید مربی گری کند... ولی فوتبالیست خوب و با اخلاقی است و امیدوارم هر کجا که هست موفق باشد.
اظهار نظر جواد نکونام را شنیده اید؟او پیشنهاد کرده که شما،وحید هاشمیان و علی کریمی به تیم ملی برگردید؟
جواد خیلی لطف به من لطف دارد،او یکی از بهترین دوستان من است.اما من تصمیم خودم را خیلی وقت است که گرفته ام.ان شاءالله که جواد هم در تیم ملی موفق باشد.
نظر شما در مورد شرایط فعلی تیم ملی چیست.در حال حاضر خیلی ها به وضعیت موجود معترض اند؟
نظر خاصی ندارم.چون از تیم ملی دور هستم.البته به نظر من انتقاد بیش از اندازه هم خوب نیست.فکر می کنم اگر انتقاد ها سازنده باشد می تواند به شرایط تیم ملی کمک کند.
بیشتر انتقادات روی نتایج والبته بازی های دوستانه ای است که برای تیم ملی در نظر می گیرند.تقریبا 4 سال است که ایران با هیچ تیم صاحب نامی در جهان بازی نکرده است؟
این وظیفه فدراسیون است.فکر می کنم قبل از اینکه وارد جام ملتها شویم باید چند بازی دوستانه خوب برگزار کنیم.
با نتایجی که تیم های آسیایی در جام جهانی گرفته اند فکر می کنید که ایران بتواند در جام ملت های موفق شود؟ضمن اینکه افشین قطبی هدف ایران در این رقابت ها را قهرمانی عنوان کرده است؟
سال به سال شرایط دارد سخت تر می شود.تیم های آسیایی مدعی هستند و خیلی خوب دارند خودشان را جلو می کشند.تیم های ژاپن،استرالیا و کره پیشرفت زیادی کرده اند.به نظرم همه تیم ها خوب هستند و ادعای قهرمانی دارند.به نظر من،ما کار راحتی در جام ملتها نخواهیم داشت.
کمی در مورد وضعیت استیل آذین حرف بزنیم.خیلی ها از این تیم هم انتقاد می کنند.به عقیده منتقدان استیل آذین علیرغم اینکه ستاره های زیادی را جذب کرده است هنوز در پست دفاع مشکل دارد.خود شما این را در تیم احساس می کنید؟

مشکل جدی ما در پست دفاع آخر است.پس از اینکه کاظم برجلو آسیب دید بازیکنی نداشتیم که جایگزین او کنیم.به همین دلیل علی کریمی این وظیفه را به عهده گرفت.فعلا می توانیم امیدوار باشیم که کاظم به تیم ترکیب برگردد اما این شرایطی است که در حال حاضر به وجود آمده و باید با آن کنار بیاییم.
فکر نمی کنید این برای بازی با استقلال مشکل ساز باشد.سرعت کریمی در مقابله با مهاجمان استقلال مثل مجیدی،میداوودی یا حتی برهانی...
شرایط فعلی که به این صورت است و باید دید کادر فنی چه تصمیمی در این مورد می گیرد.علی در این دو بازی خیلی خوب بازی کرده اما سبک بازی اش طوری است که در حمله بیشتر به درد تیم می خورد.گفتم باز هم کادر فنی باید در این مورد تصمیم بگیرد.
نظر شما در مورد بازی با استقلال چیست.این می تواند حساس ترین بازی شما تا اینجای فصل باشد.

تیم ما در شرایط خوبی دارد و با 7 امتیاز در بالای جدول قرار داریم.به نظرم هر بازی اهمیت خاص خودش را دارد.این بازی هم مثل بقیه بازی ها 3 امتیاز دارد اما بازی کردن مقابل تیم های بزرگ حساسیت خاصی دارد و بردش دلچسب تر است.
شرایط استقلال را در حال حاضر چطور می بینید.فکر می کنید بتوانید آنها را شکست دهید؟
استقلال تیم خوبی است و مهره های خوبی دارد.تغییر و تحولات زیادی در این تیم ایجاد شده اما به نظرم استقلال همیشه استقلال است وبازی ما با آنها می تواند یکی از بهترین بازی های لیگ شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۲
    0 0
    استقلال قهرمان همه اينو ميدونن
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۲
    0 0
    چند نفر در بین ورزشکاران،مربیان و مدیران ورزشی ما وجود دارند که اینچنین منطقی و حرفه ای مصاحبه و اظهارنظر کنند؟!!!!