وکلای دو قاچاقچی استرالیایی که در اندونزی به اعدام محکوم شده اند امروز از دیوان عالی این کشور خواستند حکم اعدام آنها را به بیست سال زندان کاهش دهند.

واحد مرکزی خبر در این باره نوشت:

وکلای موران سوکوماران و آندرو چان اعضای باند قاچاق هروئین" بالی نه" از طریق دادگاه بالی درخواست تجدید نظر برای موکلان خود را تسلیم دیوان عالی این کشور کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یکی از وکلای دو قاچاقچی استرالیایی گفت، ما خواهان تجدید نظر حکم اعدام توسط مقامات قضایی این کشور هستیم زیرا حکم صادره درباره این دو مجرم با حقوقی که در قانون اساسی اندونزی مطرح شده منافات دارد.

وی همچنین افزود، بدیهی است که شخص مجرم باید تنبیه و تعزیر شود اما تعزیر صرفا به معنی حکم اعدام نیست از اینرو تلاش می کنیم تا حکم اعدام آنها به بیست سال زندان کاهش یابد.

سوکوماران و چان از سوی مقامات قضایی اندونزی بجرم تلاش برای خروج بیش از هشت کیلوگرم هروئین از جزیره بالی به استرالیا در سال دو هزار و پنج میلادی به اعدام متهم شده اند. افزون بر آن، پنج عضو دیگر باند" بالی نه" به حبس ابد محکوم شده اند.

لوبیس از وکلای دو استرالیایی محکوم به اعدام گفت، مقامات قضایی اندونزی باید همکاریهای این دو نفر را در زمینه آموزش به دیگر هم سلولی های خود در زندان مدنظر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد، دو تبعه استرالیایی به دیگر زندانیان نحوه کارکردن با رایانه و نقاشی آموزش می دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 83754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =