۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶

امیرحسین علم​الهدی - عجب حکمتی دارد کار فرهنگی در این مملکت! فعالان حوزه سینمایی برای برون‌رفت از بحران اقتصادی هرساله در ایام ماه مبارک رمضان، یکی دو سالی است تصمیم گرفته​اند از برکات این ماه عزیز استفاده کنند. در سال 1388 این ماه توانست برکات خود را برای اولین بار به سینمای ایران هدیه کند و چه هدیه پربرکتی داشت این ماه خدا.

قرار داشتیم در امسال هم از برکات این ماه عزیز استفاده کنیم که نفهمیدیم چه شد حوزه هنری کنار کشید (خیلی وقت است این نهاد در بخش سالن​داری سینمایی فاقد استراتژی است) احتمالاً بزرگی مطلبی فرموده است که قطعاً براساس دغدغه​های دینی بوده و ما نیزبر اساس همین آموزه‌ها تصمیم به اجرای این طرح گرفتیم.

از بچگی به ما گفته بودند عبادت بجز خدمت خلق نیست. خب مگر ما چیزی جز فیلم​های مورد تأیید نظام مقدس جمهوری اسلامی را می‌خواهیم در ایام ماه مبارک رمضان نمایش دهیم؟ مگر غیر از این است که با حضور هزاران کانال ماهواره​ای جورواجور قصد داریم وقت تعدادی از مردم را بجای نشستن در جلوی ماهواره​ها در سینما پر کنیم؟

مگر تلویزیون ملی ما تا ساعت 3 بامداد فیلم و سریال نشان نمی​دهند که سینما الان شده غیر دینی! ! ؟ بزرگانی که با این طرح آشنایی ندارند نمی‌دانند اگر دو ساعت وقت این مردم را در سینما بصورت سالم پر نکنیم رسانه​های دیگری هستند که به خوبی می​دانند چگونه این وقت را پر کنند؟!

مگر می​شود با نه گفتن​های بسیار این نسل جوان را دعوت به خوبی کرد! مگر می​شود در زمانیکه بدخواهان با انواع رسانه​های ریز و درشتشان در حال دزدیدن وقت نسل جوانمان هستند ما همچنان با رسانه​های تأثیرگذار روز و داخلی همانند بی​دینان رفتار کنیم؟ مگر می​شود از تریبون​های رسمی، سینمای ایران را هر روز به انواع تهمت​ها بنوازیم و انتظار داشته باشیم در قرن 21 جوان امروزی به رسانه​های غیررسمی رو نیاورد؟

مگر نگفته​اند که در اسلام نمی​توانی با آبرو و شانیت یک مسلمان که حفظ آن از کعبه واجب​تر است بازی کنی؟ پس چرا در سایه این نظام مقدس هر روز با آبروی سینمای نجیب و فعالان نجیب​تر از آن در تریبون​های رسمی بازی می​کنیم؟ مگر فیلم «طلا و مس» به اندازه هزاران سخنرانی مذهبی تأثیرگذار نیست که این می​شود بی​دینی و آن می​شود دین!

ما سینمایی​های ایرانی؛ مسلمانیم و اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داریم، پس انگ بی​دینی به ما نمی​چسبد و توصیه می​کنیم در تریبون​های رسمی​تان کمتر از الفاظ غیردینی استفاده کنید!

کد خبر 84616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۷
    0 0
    خوب است كه آقاي اميرحسين علم الهدي ازماه رمضان فيلم مي خواهد.بابا،سينماراازاذان تااذان راازشيرخوارگي تاقبربگذاريدتاامثال ايشون ارضاءشوند.وآنلاين خبري ها هم شادشوند.