فیلم اکشن و پرستاره «گوشت‌های دم توپ» در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی 35 میلیون دلار فروخت و بهترین فروش افتتاحیه فیلم کارنامه سیلوستر استالونه را رقم زد.

به گزارش خبرآنلاین، افتتاحیه «گوشت‌های دم توپ» نه تنها برای استالونه کارگردان، بازیگر و یکی از فیلمنامه‌نویسان این فیلم قدمی رو به جلو بود، بلکه به کمک شرکت لاینزگیت توزیع‌کننده پروژه هم آمد که این اواخر با مشکلات زیادی روبرو بوده است.

استالونه در این فیلم نقش مردی بی‌باک بنام بارنی راس را به عهده دارد که برای سرنگونی یک دیکتاتور بی‌رحم در آمریکای جنوبی رهبری گروهی سرباز مزدور را به عهده می‌گیرد.

تعدادی ستاره بین‌المللی در «گوشت‌های دم توپ» بازی می‌کنند، از جمله میکی رورک آمریکایی، جیسن استیتم بازیگر بریتانیایی، دولف لوندگرن از سوئد و جت لی رزمی‌کار معروف چینی. بروس ویلیس و آرنولد شوارتزنگر فرماندار کالیفرنیا هم نقش‌های کوتاهی دارند. اریک برادر بزرگ جولیا رابرتز نیز در یک نقش منفی ظاهر شده است.

«گوشت‌های دم توپ» در 3270 سینما در آمریکای شمالی روی پرده است و همان طور که انتظار می‌رفت بیش از همه مورد توجه مردان مسن‌تر قرار گرفت که نگاهی نوستالژیک به اکشن‌های دهه هشتادی بزن و بکش و مملو از انفجارهای پرسر و صدا دارند.

61 درصد تماشاگران این فیلم مردان و 60 درصد تماشاگران بالای 25 سال بودند. «گوشت‌های دم توپ» با بودجه‌ای 85 میلیون دلاری ساخته شده است. لاینزگیت برای در اختیار داشتن حق پخش این فیلم در آمریکای شمالی و بریتانیا 20 میلیون دلار پرداخته و 40 میلیون دلار دیگر برای بازاریابی هزینه کرده است.  

ستاره 64 ساله سری فیلم‌های «راکی» و «رمبو» در اولین واکنش به موفقیت تجاری فیلم جدید خود از ساخت دنباله «گوشت‌های دم توپ» خبر داد. استالونه گفت: «اعتقاد دارم این گروه باید متحول شود. آنها واقعا نمی‌توانند آدم‌های قبلی باشند.»

او آخرین بار با دو فیلم «رمبو» (2008) و «راکی بالبوا» (2006) در سینماها حضور داشت که به ترتیب با 18 میلیون دلار و 12 میلیون دلار افتتاح شدند. بدون در نظر گرفتن نرخ تورم، بهترین فروش افتتاحیه فیلمی از استالونه سال 2003 با پروژه کودکانه «بچه‌های جاسوس سه‌بعدی» رقم خورد که در سه روز اول 33 میلیون دلار به دست آورد.

با حساب نرخ تورم، او با دو فیلم «رمبو: اولین خون قسمت 2» و «راکی 5» وضعیت بهتری داشته است. فروش افتتاحیه هر دو فیلم رقمی حدود 45 میلیون دلار بود.

بازیگر برنده اسکار در رده دوم
جولیا رابرتز که در سال‌های اخیر به لحاظ کاری مانند استالونه ناموفق بوده، با درام «بخور عبادت کن عشق بورز» به کارگردانی رایان مورفی در رده دوم فروش هفتگی فیلم‌ها در آمریکا و کانادا قرار گرفت. این فیلم که بر مبنای کتاب خاطرات پرفروش الیزابت گیلبرت ساخته شده، در هفته اول اکران در 3082 سینما 7/23 میلیون دلار فروش داشت.

رابرتز در «بخور عبادت کن عشق بورز» نقش زنی را بازی می‌کند که بعد از شکست در بارداری و طلاق از همسرش متوجه می‌شود باید راه دیگری را در زندگی انتخاب کند و راهی سفری دور دنیا می‌شود. خاویر باردم و وایولا دیویس دیگر بازیگران این فیلم هستند.

رابرتز 42 ساله از سال 2000 که فیلم «ارین براکوویچ» با 28 میلیون دلار افتتاح شد، فیلم موفق دیگری نداشته است. «فریب» و «جنگ چارلی ویلسن» از شکست‌های تجاری اخیر او هستند. «بخور عبادت کن عشق بورز» فیلم جدید رابرتز با بودجه‌ای 60 میلیون دلاری ساخته شده است.

کمدی پلیسی «آدم‌های دیگر» با بازی مارک والبرگ و ویل فرل که هفته پیش صدرنشین جدول فروش بود، با 49 درصد کاهش 18 میلیون دلار به دست آورد و به رده سوم سقوط کرد. این پروژه 100 میلیون دلاری پس از 10 روز مجموع فروش خود را به 5/70 میلیون دلار رسانده است.

تریلر افسانه علمی «آغاز» ساخته کریستوفر نولان با بازی لئوناردو دی‌کاپریو در پنجمین هفته نمایش در آمریکای شمالی 3/11 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده چهارم قرار گرفت مجموع فروش خود را به 5/248 میلیون دلار رساند.

از سوی دیگر، این فیلم برای سومین هفته پیاپی در بازار بین‌المللی موفق ظاهر شد و با 6/34 میلیون دلار فروش در 7300 سینما در 59 بازار رده نخست را از آن خود کرد. مجموع فروش فیلم جدید نولان در بازار خارج از آمریکا 314 میلیون دلار شده است.

رده پنجم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی از آن یکی دیگر از فیلم‌های شد که اکران آن از روز جمعه آغاز شده است. کمدی اکشن «اسکات پیلگریم در برابر دنیا» به کارگردانی ادگار رایت در 2818 سینما به فروش نه چندان خوب 5/10 میلیون دلار دست پیدا کرد.

این فیلم بر مبنای مجموعه کتاب‌های مصور «اسکات پیلگریم» اثر برایان لی ساخته شده و درباره جوانی بنام اسکات پیلگریم (مایکل سرا) است که برای نجات دختر مورد علاقه‌اش (مری الیزابت وینستید) با نیروهای اهریمنی روبرو می‌شود. ادگار رایت فیلمساز بریتانیایی کارگردان فیلم‌هایی چون «شان مردگان» و Hot Fuzz است.

فیلم خانوادگی «من نفرت‌انگیز» با صدای استیو کارل با 7/6 میلیون دلار و «قدم گذاشتن سه‌بعدی» به کارگردانی جان چو با 6/6 میلیون دلار در رده‌‌های ششم و هفتم قرار گرفتند و تریلر جاسوسی «سالت» با بازی آنجلینا جولی با 3/6 میلیون دلار فروش فیلم هشتم شد.

فیلم جدید جولی که با بودجه‌ای 110 میلیون دلاری ساخته شده، پس از چهار هفته در آمریکای شمالی 5/103 میلیون دلار به دست آورده است.

کمدی «ضیافت احمق‌ها» با بازی استیو کارل و پل راد با 3/6 میلیون دلار و  فیلم سه‌بعدی «گربه‌ها و سگ‌ها: انتقام کیتی گالور» تولید استودیو برادران وارنر با چهار میلیون دلار فیلم‌های نهم و دهم جدول فروش بودند.

رویترز / 15 اوت

خبر «گوشت‌های دم توپ استالونه پرفروشترین فیلم جمعه شد» را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 84664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =