دلالان، توریسم درمانی را در شهرهای مذهبی زیر سئوال برده‌اند و با وساطت بی مورد بین پزشک و گردشگران این روند را مختل می‌کنند.

مهر نوشت:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از وجود دلالان توریسم درمانی در شهرهای مذهبی انتقاد کرد و گفت: این افراد با وساطت بین پزشک و گردشگران موجب اختلال در این بخش شده اند.

سالانه 25 میلیون زائر و مسافر به کلانشهر مذهبی مشهد وارد می‌شود که ارائه خدمات درمانی به بخش عظیمی از این زوار موجب رونق توریسم‌درمانی و گردشگری سلامت طی چند سال اخیر در کشور شده است.

براساس این گزارش بسیاری از گردشگران مذهبی دو منظوره یعنی هم برای زیارت و هم برای درمان وارد شهرهای زیارتی کشور می‌شوند که متأسفانه دخالت دلالان که واسطه بین پزشک و گردشگر بیمار می‌شوند روند توریسم درمانی را در کشور مورد تهدید قرار داده است.

دکتر محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: مشهد قطب درمانی شرق کشور به شمار می‌رود و از نظر کمی میزان مراجعات درمانی در این کلانشهر بعد از تهران چشمگیر است.

وی افزود: متاسفانه دلالان، توریسم درمانی را در شهرهای مذهبی زیر سئوال برده‌اند و با وساطت بی مورد بین پزشک و گردشگران این روند را مختل می‌کنند.

شبستری تاکید کرد: باید مسئولان ذیربط و نهادهایی که متولی گردشگران مذهبی هستند در این خصوص نیز ساماندهی و همکاری لازم را با بخش بهداشت و درمان داشته باشند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 84775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =